har det värkligen så STOR betydelse?


Varför blir männskor så chokade när man pratar om några år yngre än sej själv? Jag förstår inte vad några års skillnad har så stor betydelse? Jag tycker det är INTE stor skillnad om man tänker efter. 5 år kan vara stor skillnad, men inte två. Är inte huvudsaken att man är lycklig med männskan? Som jag jag är mest på fritiden med yngre än mej, men vad kan man när -95 är bättre sällskap än min egenålders människor, på sommarlovet var jag bara med -95 & siic, men dom är finskspråkiga. Har inte många -95 som är svenskspråkiga. JAG tycker mina finskspråkiga kompisar är bättre att vá med, tryggare , roigare, bara för bra. Men vad kan man att jag tycker så? Vad är det för fel att vá med yngre än sej själv? kan nogån svara på den frågan? Om jag skulle få välja vill jag vara -94 som jag är men får bestämma vem man vill vara med, så att man inte får skitiga blickar av andra eller annat likanande, och sen vill jag ha sommaren 2009 tillbaka. Har lärt känna många nya människor som står mej värkligen nära. Jag vet värkligen inte vad jag skulle göra om jag inte träffat dem. Och jag kommer att sakna 2009 mycket sedan när det är december, för att dethär har varit säkert världens bästa år ! alla kompisar jag lärt känna mitt förra juniorlag som har varit bäst, miika - som jag värkligen saknar :( saknar våra tider, nu har han ädrats, och haft skrattande år och lessnast också. Men jag vill ha redan sommar så har jag umgås med dom här härliga bästa finaste människorna > mäxä mixu mikke wade suski annila siic ! och nu har jag träffat bibi eller okej hon e min vän som liten men det kommer hon inte ihåg, och hon är -95 !
Jag lovar dom kommer att stå mej närmast och dom är -95. MEN VAD KAN MAN att man har bättre kompisar än egen ålders? lika mogen é ja endå eller? 
Eller tycker ni att jag borde sluta att vara med -95: orna & siic och vara med äldre och min egen ålder som jag inte trvis så bra med? vad tycker ni ? svara gärna vill veta vad just DU tycker.

konvent

jag skrev inget igår därför att nätet bråkade ;s men igårkvällens konvent va kul (; med bra sällskap så går allt fint ;) hade otroligt sjukt i fötterna eller speciellt i hälen, men de va de värt :) vakna kanske för nån halvtimme sedan alltså ungefär 12 tiden. Har inga planer tills idag, siic for till kuortane med laget så. KANSKE ska man va me laws, orkku sa igår till mej att han sku ring ti mej fö han fösöka få mej ti en eleonora med honom som ja känner int alls nå bra nåmer, men knappast far ja då ja int känner henne :D såååå, han kommer att tvinga mej uuurlänge :D de gör han alltid. Jag längtar till nästa konvent renn, kan int de va varje helg? :D

usch va gammal bild ;o

SKRATT - siskopuoli


erkki päivää

HAHAHAHAAHHAHAHAAH, när jag siic & bibi va i ässä idag så såg jag och siic påvägen dit rahkola (ett fyllo) vi cykla helt ur sakta och när vi var tillräkligt nära han så sa vi på samma gång erkki päivää :D:D han blev lite skrämd sen klappa jag han två gånger på axeln och sa "mitäs mies?" :D:D:D hahahaa
Sedan när vi var vi butiken så kom bibi dit och RAHKOLA. Han for såklart till alkohol sidan och vi följde efter honom. HAHAAHHAAH jag for och irritera rahkola:D stod framför honom och skratta :D sedan när han räkna sina pengar for vi en bit ifrån honom vi lekt att vi sku köp limsa sedan for jag bra närmare och närmare honom och såg hu myki pengar han hadd sen då han svängd blicken mot mej så lekt jag att jag såg på limsa sedan börja han ropa att ja sku dra ti helvete :D sen tänkt han sparka mej :DD:D:D:D hhhaahha man blev ju lite rädd, sen vila han att jag sku lämna han i fred :D men NEVER, erkki et koskaan pääste musta eroon ;) Sen tyckt han att jag va sekopää :D äwäwäwäw , kul jomenvisst. Hadd sribamöte idag då, första gången tråkit JOVISST, vissta det nog men man fick ju KEX OCH SAFT :D ! (Y) great, imoron blir de då konvent ;) berättar om dan mer imorgon , bye guys (=

AKTIV

heeeeej :D jag tycker jag har varit OTROLIGT aktiv idag ;)
i bussen på morgonen påväg till skolan läste jag färdigt min bok som jag hade en "esitelmä" om i finskan.
Igentligen skulle vi ha jomppa första blocket men i stället hade vi samhällslära prov. Jag trodde det skulle gå upp åt SKOGEN för att jag hade int läst alls. Eller okej JÄTTTTTTTTTE lite och det gick helt okej för mej. Sedan hade vi finska, skrev på rasten allt vad jag skulle seja om boken jag läste och klara av att bli nästan färdig. Läste några gånger igenom före jag skulle ha det. Och när det var min tur läste jag utantill , utan pappret jag hade skrivit på. När jag hade berättat om den halva stooryn på sejer linda plötsligt att jag är jätte röd vid brötkorgen och uppåt. Sedan märkte alla det. Tarja (finska läraren) sa att det är pga. didä alla eleverna som satt där att jag fick det. Men nu vet jag varför jag blev så nervös för efteråt jag hade haft det så gick det bort. Och jag blev ur chokad när jag såg det. För jag hade ända från halsen och neråt helt UR rött. Rött rött bara rött. Jag skämtar int alltså helt rött. jag var by the way fläckig :o ! och så fick jag en 9:a i min esitelmä ;)
sedan hade vi engelska , vi hade förhör som gick helt ok för mej. och sedan verbförhör i grupper. kulkul! var jätte aktiv och lyssnade.
Moddan fortsatte vi på vår "tanktekarta uppstats" skrev mega mycket. Och blev klar nu ska jag bara renskriva.
Tyska - Gick igenom något nytt och hade ingen aning om hur man skulle göra så jag bara gissade och hade ganska mycket rätt. Alltså jag tycker av min egen åskit att jag har varit SUPER aktiv. :)
Ennutill att anna for hem från skolan för att hon börja känna sej så sjuk :( hoppas hon kommer till kyrkan idag då.
Jaaa, vi har första skriba möte i kyrkan. Alskat 2 ;) !
Och i skolan var det en person (nämner inga namn) som spydde i skolan i gula där vid skåpen, stakkaren ;( och sedan en rast senare ser man skit på golvet :o eller jag tror det var de för att de lukta int så härligt där i alla fall.
imorgon e de konvent WUHUUUU ! Och fem tiden far jag snabbt med siic & bibi till butiken och köpet energidricka ;) nu e de moro :D

ps. förlåt för en dålig uppdatering
plötsligt götha på modersmåltimmen igår :
what the fuck?

suomeksi

lawwe kemian tunnilla
lawwe : sopuliiiii :D:D:D:D
mawwe : mikä sopuli ees on?
lawwe : emmä tiiä ei se vissii oo mitää
mawwe : okei :D se kuullostaa eläimeltä
hetken kuluttua
lawwe : HAAAAAAA ! SOPULI ON ELÄIN :DD:D
mawwe : mähän sanoin :DD:D: vitsi ooooon hyvä




AAAAW♥

sopuli


music , one reason why i breathe










west coast vikings Platinum ICU karsinta 2009


jag tror ingen hade förvänta sej att vårt program skulle gå såhär dåligt, speciellt slutpyramiden läs mera på janinas blogg !

telefon

heeeeeej människor, jag skriver nu på bloggen från annas telefon =) och vi har som vanligt datateknik. Wuhuuu, 9a var vid polisstationen på samhällsläran. For dit med skotern och hade ina på ;) efter polisen for jag, ina, lawwe, anna och sanna till mäkken. Men sen just då jag hade parkerat skotern baklm hese så sa ina att va gör vi i stan om jag inte ska äta. Och ina vila int huvudtaget komma till stan så vi börja köra tillbaka till skolan och åt där. Medan de andra for till mäkken för att äta :))) nuu e de rast hejdå

ruinerna

kort berättat om dan. Vad med sötsiic som sagt idag ;) först vá vi hos siic, gjorde inte så mycket (; sedan for vi ut och köra med skotern. Runt i gamla vasa. Vi for faktiskt till mentalsjukhuset, usch :o sedan till ruinerna, där hadd vi megakul. Tog bilder skrattade och så. Sedan kom det en bil där var gamla tågstationen har varit och vi tänkte just fara dit, men sen våga vi int för bilen var där och det var redan mörkt. Så vi stanna vid ruinerna. Plötsligt börja vi skratta till nått och det slutade med en chock. Jag hörde att någon skulle ha ropat och jag slutade att skratta snabbt. Jag har ingen aning om jag inbillade mej eller inte men jag tyckt jag hörde nått. Och siic sa att hon hörde också hört nått före det där. De var sååååå hemskt så vi for SNABBT därifrån. For till siic och så på talent 2009. erfter det for jag hem till bastun, sedan blev det big brother OCH JESSS MARKO ÅKT UT ;) och nudå så ska jag börja fa och sova ;) imorgon e de TYVÄRR skoldag :(

skola

Nej nu fick jag fnatt jag MÅSTE satsa på skolan nu. Har finska "projekt" på fredan tror jag jag har det och har inte läst min bok ut och mycket prov ennu. Vet inte hur jag ska klara det. Skulle inte borde ha nån stort problem nu när vi har en veckas paus från cheerleadingen. MÅSTE SATSA MÅSTE MÅSTE MÅSTE !
och konvent på frdag , wuhuu ;) vad ska jag ha på mej ?

ouch

Är tillbaka från uleåborg som gick int alls bra! Men igentligen va vi int där och tävla vi var där och hade mest kul för vi visste att vi skulle bli sist :) men huvudsaken var att vi slipper direkt till fm tävlingarna som är om tre månader :)
i kenraalin gick det dåligt allt for upp åt skogen men jag tänkte att vi klarar det här bra sen när vi uppträder till publiken. Men sen fick vi veta att di måsta ta bort en (baklyftare) av mej i slutpyramiden för att de int fick vá där. Men jag och ellu (som var min pohja) skulle klara det fint :) vi prova några gånger utan eve då som var bake för mej (alltså i en axel stående) Men sedan i programmet så gick det upp och allt var så fiilis men sedan just då a pyramiden hadd gått upp för lillis
så rasa bara allting. Hann inte ens reagera alla låg på mattan, Jag försökte stiga upp så fort som möjligt men det var svårt när jag låg på alla för ville ju inte trampa på dem. Förstode inte hur vi lyckades att falla eller liksom just SLUTPYRAMIDEN, okej det var värkligen INTE ellus fel för det var hon som föll så att hela pyramiden föll. Hennes ben bara svek. Eller det var först ryggen som böjde sej på nått sätt sedan fötterna. OKLOKT att just före tävlingen byta bort. Och vårt program gick annars också så dåligt :( men PLATINUM ger inte upp ! :) nejnejnej vi ska träna DUBBLET så hårdare och sen om tre månader visar vi vad vi påriktit går för ;) PLATINUM LOVE YOU !
ska vá me sötsiic idag snart nångång ;) och sen senare på kvällen med lawwe !
hejdå människor♥

HOLA!

Hej alla små barn! Täällä e Saski & Laura + Janina, Emma, Fiffi, Marre, Ama, Emppu, Jenkki, Lotta å Hoai.
NU måst vi laga Hoai föst fö hon e altti sist. så Saski & Laura, Hoai Janina osv.
Rikoskumppanit e Laura, Fiffi å Emma. Di ha vari å snylta kammat å hammasharjat. Ganska sneeky.
Vårt hotell e ganska najs.
Vi e lite dåliga me dehä att blogga men he e lune. Tyypit lyssnaa musiikkia ja kattoo Disney Chanelia. Niksu unohti henkkarit kotiin mut seki on lune. Koska bussikuski (<3) tuo sen aamulla Ouluun. Alltså vi e i Uleåborg nu om int nån fatta. Annars e de no rikti chill här. Vi va å åt ti amarillo. Janina fick dåli betjäning i Rosso. Ainii piti skrivata spanska! Marre, Laura, Heli, Fiffi ja Emma melkeen keskeytti viini-illallisen uima-altaalla. Mut vaan melkeen. Efter de kolla dom in autotallin. Nu sjunger Marre.

Over and out,
SANDELS & LAURA


Uleåborg

Imorgon är det hejdå för mej. Ska till skolan och skriva geografi prov sen far jag hem, far till duschen, packar färdigt, äter smått och annat nödvändigt och sedan 1 tiden far vi mot uleåborg, fick tar det kanske 3-4 timmar (?)
ICU , i see you !
To show how we rock (;
Blir jätte kort inlägg för hinner inte skriva och vetinte heller att vad jag ska skriva, måst läsa ennu på provet om jag orkar har int läst nåå :D ja tror ja får en 5 i de. Och fick förresten 6+ i tyska provet ;s SHIEEEEEEEEÄT, e nog int nöjd. Alla mina prov har gått mot den DJUPA MÖRKA skogen. Vi fick våra klasströjor idag, di e mörk blåa och på framsidan står det 9A lika TUNING varje da! har dragskedje och baksidan allas namn. E STÖRD vi glömd skriv bgs på den :ssss
Men nu for jag , ha de fint
ps. vår 'watchyouba' e finast :)

(bilden e jae's)

cheer träningen

Jag är stolt över er platinum ♥ vår uppvisning gick otroligt bra ;) och i övermorgon FAR VIIIIIII ! wääääääwää:D
Andra gången när vi gjorde programmet fick jag hoais ben för fullt i läppen och den börja blöda och blev UPPSVÄLLD ! Fick den ennutill rikti i början av programmet. Men tyvärr sånt är cheerleading. Hade ingen kännsel i läppen och har två stora klumpar på ena sidan av läppen, great :D fan om jag har de ennu imorgon :o

tidigare från idag ! hihi skriver just ett meddelande !!

syns int nå bra men sett från web-cammens sida är det höger läpp sida som är uppsvälld och jag lovar den var DUBBELT så uppsvälld än nu. Har haft länge is på, den har blivit mindre men tar endå sjukt i den och märket att kan inte "bita" ihop läpparna ordenkligt.

Men nu måste jag sluta att vara på datorn och läsa på engelska prov istället som jag har imorgon och jag lovar det går dåligt ! :D :< och snart börjar big brother ;)
ha de fint, bättre än mej i alla fall (a)
♥llä: MARRE

TAITAJA

eeee ooo, kom hem just från brändö :) jag paulina & kenne har som sagt varit på taitaja mästare, gick HELT okej, sejer vi , vårt poäng var 23.5 och bästa var typ ~ 30 poäng, övis & korsholm for vidare. Men jag hadd i alla fall uuuuuur kul där ;) och jätte god mat hadd di (; När tävlingen var slut och alla fick sina pris for vi hem :) jag hadd kommit med skotern dit och det var uuur halt på morgonen att köra var typ livsrädd... nästan! Alla fick en orange/gul/röd ros och den rymdes inte i skotern (i dendä boxen) så tyng paulina bara in den , ää ja tyckt jätte synd om rosen :( :D och nu blir jag JÄTTE STRESSAD på web-cameran som int vill funka :o aah så ja ;)

vi fick en YA kasse, ros, diplom och ovanför diplomen står de mitt namn och skolan, en penna, ficklampa och en nyckelring som int syns :) pennan är jätte häftig den ser ut som en bläckpenna blandad med blyertspenna för den har gummi på ändan men då man tynger på gummit så kommer det stift ut ;) LOVE IT ♥
Har som sagt träning idag med dräkterna på igen och man får komma och se på. klockan 20.00 vid hietalahden koulu alltså i sandvik. Och som sagt är det west coast vikings cheerleaders (platinum) som uppträder ;)
Andra planer > att läsa på engelska prov & geografi prov + om jag hinner så ska jag läsa på finska boken. CYA ;)


jason marz - i'm yours

bilder från IDAG

 W H A T ? o__O'





var med siic & bibi till stan senare på eftermiddagen, köpte domdär "glasögonen" som har alltså ingen minus eller plus lins, bara vanligt glas. Och härliga svarta mjuka vantar från h&m(= glasögonen e från vero moda.
Nu sitter jag här och läser till engelska provet och borde göra finska läxan som jag har tills imorgon.
Och imorgon på träningen ska vi göra programmet med dräkterna, usch jag gillar inte dräkterna för att de är så spända och OBEHAGLIGA.

anna säger :

heeeeej :D har datateknik som vanligt på måndag eftermiddag. Har nog ingen aning vad jag ska skriva :o
stickamössor is da shit ;D / anniiiis
EXAKT ! jomenvisst, ÄÄÄÄH JAG BLIR TOKIG :D e rastlöööös å :D jaa exakt vet ingenting
KNIV HAR DU DÄR BAK !!!! förlåt men dehär inlägget kommer bli ONÖDIGT , men ibland får det väll bli konstit?
hey people vill någån designa min blogg om ? :) men ha kvar samma fääääääääärg !
bläbläblbälbäbläblbälbälb ! SHE'S MY NUMBER ONE ♥ bye


more

tjenis =)=) min sista höstlovsdag, imorgon fortsätter skitet. Torsda ha man engelska prov fyfan, och på fredag geografi och på FREDAN far platinum till uleåborg på VM - uttagning :o west coast vikings cheerleaders ! here we come. Kan int tänka mej att de e redan på FREDAAAAAAAAG :ooo Träningen idag gick dåligt. de sista 15 minutrana gick däremot bra! Var första gånen "pohja" alltså den som stod längst under. Gick dit frivilligt. NU vet jag hur det känns för de andra. Som sagt PAIN PAIN PAIN. Men tyvärr sånt är livet. Sitter här och tappar tålamodet med datorn. Den är otroligt långsam och tiltar HELA TIDEN. Sätter bilder på facebook från vår jengi ilta i fredags. Kommer att missa ondskan som vi håller på att titta på modersmålen på onsdag ;< för då e jag på taitaja (en "tävling") ääähh ;<<<
Nu ska jag fortsätta att kämpa med facebook, och sen senare ikväll borde jag läsa på min bok till finskan som jag måste ha färdig inom en vecka !
ps. det blir nog inga foton här. Men janina har bilder > yae.blogg.se

17 oktober

Heeeeey people , har inte gjort nåt idag. Lugi i sängen hela dan, sett på tv ända från kvart före 2 till halv 8 på kvällen. Sedan for jag med lawwe till abc i några timmar. Hadd jättekul prata om allt mellan himmel och jord :) Såg just på bb och nu SNABBT till bastun. Gårdagens jengi-ilta var otroligt kul bilder kommer senare, tack för kvällen flickor (; ♥

ändra

Har börja fundera på att byta design men ha kvar samma färg (= e de nån frivillig som vill göra de åt mig ? (a)
de sku va uuursnällt !

I'm out of my mind

uuuur tråkit väder, har regna hela dan så har int vari alls ute eller gjort nångting.
Siic har fått kompisfoto igår och nästan alla men int jag :o var e min? kommer den att komma? knappast för siic har int heller fått sin som hon tog för två år sen, händer de på samma sätt för mej?
Ikväll ska jag med laget till lottis♥ plätshit, i love you


James blunt - Here we go again ♥

James blunt - I'm out of my mind ♥

skriba

Alskat 2 , blir de fö min del :) har påriktit säkert bästa gruppen jag lovar ;)
Blev HYPERGLAD när jag fick veta att Alexandra va i samma grupp som mej, har int sett henne på uuurlänge !
Vakna ungefär halv 1 av att ville ringd -.- orka int svara:D sedan senare for jag laws sandra ville & janne till ropanäs och åt pizza. Sedan kom lawwe & sandra ti mej dom va ungefär 40min. For me sötsiic till gerby. Först va vi i ässä siic sku köp två äpplen så hadd hon med kompisfoto så stog jag där urlänge och så på de. så sa siic att hu läng ska du rikti si på dendä bilden :o så svara jag att LÄNGE, fö alltti då de kommer skolfoton sir ja urläng på di. Och så va de nån tant på andra sidan äpplen som hörd de och såg på mej :D sen satt jag bara dedä foto ivägen för ansikte så hon int sku se mej fö vi börja skratta;) Sedan gick vi till gerby skola där va vi me teemu, lr där va noo också dena rami karkki jerry. Jag och siic sökt efter röda bilar. Alltid när vi såg en röd bil måsta man rör i nån och säga röd bil. Jag såg en cyklist som hadd en röd mössa. Mawwe : en röd RASSE :D:D haha. Det var jätte kallt ute så vi fo ti teemus mommo som bodd ca 200 meter från gerby skola :) hahaha shit va kul vi hadd där. Eller jag antar att jag hadd roligare än teemu och siic för att jag bara skratta hela tiden och påta på alla grejer :D senare på kvällen en sju tiden for jag och såg på siics träningar (; Sen då for jag hem och har int gjort nå annat än äti och sitt på big brother. Och imorgon e de då jengi-ilta hos lottis♥ HÖÖÖÖRS

you can bring your girlfriends and meet me at the hotel room

Kom just utifrån :) va me lawwe anna sandra ville janne & pasonen (eller va han hett)
Först va vi alla förutom pasonen vi haga daghem, prata körde runt lite. Sen fo jag och laws ti osku för han aldri svara i telefonen. Så va de nån som öppna dörren som jag aldri sitt förr så sa han att osku va i bastun, så sen for vi tillbaka till daghemmet. Sen börja vi alla få så kallt så vi fo ti ville. Eller fören vi slapp in till honom så får jag och ville till s-market för att villes pappa hadd sagt att han sku köpa 1½ liter limsa :) Sen då vi kom tillbaka hadd anna fari. Hos ville såg vi på kummeli, prata, titta i guiness world record boken, åt popcorn och drack coca-cola (= Lawwe va ju jätte snäll mot ville så hon tog hans telefon och skicka till nån nea att han tycker jätte mycket om henne :D och sen ringd hon till pasonen och då kom han dit
Och imorgon hadd vi planera att fara på dagen och äta pizza (a) Sen hadd vi ju ring ti makkan också för att vi fösöka få han dit till dagiset men han kom aldri, och sori laws fö att ja prata läng i din telefon :s
Och så imorgon ska ja ti gerby me siic & teemu, efteråt far jag och sir på siics träning :)
JAG BORDE LÄSA PÅ FINSKA BOKEN SÅ JAG FÅR DEN NÅNGÅNG LÄST OCH HAR HAR UNGEFÄR 2 VECKOR PÅ MEJ ATT LÄSA DEN OCH JAG HAR INT ENS KOMMIT PÅ HALVA BOKEN. ÄÄÄ, Tarja gonna kill me :o maybe
Jomenvisst, nu ska jag snacka med laws om imorgon och såååå :) ha de människor fint

höstlov

Min höstlov börja idag. Och så har man ingen träning idag då för att de e så lite som sku komma på träningen. Jag och siic tänkt fa ti vörå men vi har ingen skjuts dit ;< OCH DE SKU VA BARA EN EURO ! ÄÄÄÄ, så nu vet vi int va vi ska gööööra :sss
Blogga int igår för att bloggen fungera int av nån konstig anledning.
Nu e jag faktit suuuuuuuuuuuuurääää. Har nog ingen lust att blogga nu just heller.
så vi hörs.
vallarna på sommaren !

cpgurka

sitter me anna på datatekin :D oj gud va jag har haft gurka och cp fel idag :o och en otrolig SKRATTFEL !! jomen visst skratt förlänger livet (=
Efter skolan far ja me lawwe ti stan för att didä gloria typerna ska skriv en lapp ti skolan att de e okej att vi kommer dit på prao :)
CHUCK RUNKLE ! bye 
metro station - control


13 dagar två veckor

Tills ICU !
Träningen idag gick HELT okej. Har inget att berätta från den :)
Vakna me siic halv 12 tiden till att hon fick ett meddelande. Eller jag hade lugit vaken en stund. Sedan börja vi prata och skratta, gud va siic kan ha ENERGI från morgonen :o
Siic har en planch på twilight dendä nya filmen "uusikuu" sen kom jag på att ...
mawwe : de e två uu i början och två uu i slute och så e de sik i mitten (I) ;D
siic : :D:D
mawwe : alltså uu sik uu ;))
siic : hahahah !
alltså nog får man bli smart :D
Åt just första gången på hela dan och nu hör jag på musik och VILL HA KONVENT !

Pitbull - Hotel room service (house remix) ♥

OTROLIGT BRA ! e värd att lyssna




SYSTER !





hahaha !
ska va me siic ennu ikväll (=


klippt

va hos siic övernatten igår och så fick vi bara en idé att vi sku klippa min pannlugg rakt :) och de gjorde jag ! hinner inte skriva nu för ska till träningen nu men kommer några bilder från igår/idag natt !



mer bilder kommer i nästa inlägg, hejdå  (=

"släkten e värst"

Släkten for fö en liten stund sedan :) Skönt ti se mina två favoritkusiner sofia & johan (a)
Först åt vi kaka och annat sedan efter en stund spelade johan en låt som jag inte minns vad den hette och så sjöng han och sofia. Sedan fick min morbror (janne) ta över gitarren och spelade och sjöng Stand by me , Fields of gold och någon annan som jag visste inte namnet på. Och så sjöng kusinerna med (: och så småningom så for di, men här e ennu mammas syster och hennes man.
Om nån stund ska jag vara me siic, efter då hon haar kommit från träningen. E otroligt trött, varit hela dan. Och lite tryck i huvudet i mellanåt.

good girls gone BAD

hejsan , vakna 12 tiden idag av att mamma och pappa ropar -.-  e nog ennu trött och det har gått en timme från att jag vakna. Satt på tv:n och såg på ett urbra program (minns inte vad det hätt men den kom från jim) och om en halvtimme kommer det salatut elämät pånytt som hänt under veckan (har lyckats och missa alla pga. träningen) Och så ska jag va me sötsiic idag, och så kommer släkten hit 3 tiden för att mamma fyllde 50 på tisdan :) Får se om min favoritkusin kommer hiiiit (A)
det blir lite kortare inlägg nu , bloggar säkert senare när något har hänt :)
FÖRRESTEN gillar ni korta eller långa inlägg ? :)

FREDAG

kom fö en halvtimme sen hem från träningen :) hade bara en timmes men gick bra för min del (: afv & "paikaltaan" fv 5 gånger båda :) o ja!
lyckades kom lite försent igen till träningen , hade under 10 minuter på mej att komma till orrnäs (painisali) kom nog 3 minuter försent men va kan man :) och nu försöker sanna få mej övertalat att fa till henne :o
Annars en helt vanli dag:) och sen va ju jag och siic till Euromarket (en butik) och köpte lösgodis som var 3.99€ va de väll :) Sen när vi tog lite bilder just vid alkohol sidan kommer det en vakt förbi oss och ler :D han fråga va vi gjorde så svara vi att tar bilder :D men vi hörde inte riktit vad han svarade men han va int arg. Och varje gång han kom förbi log han till oss :D hahah det var så kul allt detdär :)
OCH fick veta igår att det ha vari vid våra två grannar en gubb som stirrar in genom fönstret :o de e ju nog ganska äckligt om man märker att någon gubbe står vid fönstret :o Fick på morgonen halv 6 tiden ett meddelande av grannen (kristian) Direkt översatt från finska :
Hej igen efter en lång stund :)
förlåt då jag skickar sådär sent eller tidigt, jag kom just från helsingfors och jag var på tobak så började jag tänka på att mamma hade sagt till din mamma att hon hade också sett dendä gubben nån natt.. Så jag tänkte bara att hade din mamma sagt något till honom eller gjort något när han var på er gård? Undra bara att borde lämna med kompisarna nån natt och vänta på honom och ge honom en läxa att han int behöver komma tillbaka :D Jag var för några dagar sedan på tobak och hörde från skogen där nära er var ni har trampolinen hostningar, steg och kvistar som gick av..

fyyy, ganska äkcligt. Igår kväll när jag skulle gå till duschen våga jag inte ens gå dit för tänkte att han skulle titta in i det lilla fönstre vi har där. Men jag gick nog!
För några dar sen såg jag att lampan hade gått på vid huvuddörren första vad jag tänkte på var att lyktorna som hänger i taket svimlar fram och tillbaka för det blåste hårt då. Och hade inte fått veta om mannen ennu. Men nu är jag osäker.
Efter beskrivningar är han lång och smal. När jag körde till träningen kom en lång och smal man imot mej. Han var blåklädd och hade en keps. Trodde det var han man vet aldrig för han såg neråt inte alls på mej. Så vet nog inte. Men hoppas krisse (kristian) går nån natt ut me sina kompisar och han sku just då vara här. Så sku han få en ordenklig läxa ;)
jaaa-a och tepi lilla tyckt att jag sku skriv om han något så nu skriver jag då att jag saknar dej, senast när jag var med han va på sommarlovet ! De sku va kul ti se han snart igen nån vacker dag :):)
Snart börjar Big Brother.

Nu kommer lite bilder från idag :) enjoy


egoist , javisst









 WeAretheSuperlaviteConsipacy

Och nu e klockan 23:28 e trött ! vill och sova ska säkert fa :) o har inga planer tills imorgon ! bye




WESC

 FÖRLÅT ANSIKTE :(:(
fick den ^ idag från båten :) iiiiii e så glaaaad ! Jag har haft så otursdag. Började genast från morgonen, som sagt var ju anna övernatten till mej på morgonen 7 tiden rinde jag till mamma och pratade lite om hur jag ska slippa hem från stan och annat. Samtalet räckte 5 minuter och 30 sekunder. Efteråt började jag och anna gör oss färdiga vi hade ungefär lite över en halvtimme på oss. Bussen gick 10 före 8 och vi startade hemifrån 25 före 7. Vi tog min cykel (som va i dåligt skick) hade tomt hjul så det var VÄLDIGT svårt att ha någon på när jag cyklade till min fammo vart jag lämnade cykeln. När vi for från gården gick det trögt. Cyklade kanske 50 meter och stannade för att blev så arg för styre bara vinglade för hjulet var tomt. gick en bit och cyklade igen kanske 70 meter. SEDAN flippa jag ur. Stanna och ropa svärord allt vad jag kunde och tänke kasta cykeln i diket. Gick raskt ca. 50 meter. Cyklade resten av vägen hade kanske 1 kilometer kvar till fammo. Då gick det lättare att cykla men vingla nog endå. MEN vi hade 3 minuter på oss att komma till busshållsplatsen på en kilometer då sa jag till anna att nej vi kommer int att hinna och då blev jag fittig och stressad. Cykla så snabbt jag kunde. Sedan när jag parkera cykeln vid fammo såg jag på klockan den var 07:51 en minut över. MEN alla stog ennu på busshållplatsen och grannen min går framför oss några meter. Då tänkte jag att om han hinner , hinner vi. Och bussen kom just då vi hade 10 meter kvar från busshållsplatsen. När man satt i bussen fick man pusta ut. Vilken tur vi hade!
Senare i maten vi hade makaronlåda, soppa, bröd och efterrätt. Jag åt makaronlåda vi hade kul vid bordet med lawwe , anna , seynab , sanna och jessica. Efter någon stund ser jag att jag har lyckats få ketchup på ärmen. Torkade bort det genast, de lämna liten fläck. Fan tänkte jag! Efter en liten stund faller det en makaron med ketchup i famnen på mej rakt på tröjan. HELVETE tänkt jag och kasta makaronen på golvet och torka bort det. Då lämnade lite större fläck. Jag kunde int göra flera misstag. När jag hade ätit brödet och makaronlådan åt jag efterätten. Det skulle vara typ omöjlig att klotta. Men nej jag lyckades :o jag klotta rakt på tröjan igen men som tur lämna de ingen fläck men då flippa jag ur igen. Anna börja skratta men hade ingen aning varför. Seynab börja skratta till Annas skratt, sedan börja jag skratta DÅ började Seynab skratta ennu mer. Och då gjorde jag en sak som jag tänker sensurera :) och då skratta ALLA FÖR FULLT. Hur länge som hellst. Hela matsalen såg på oss men whatever.
Sista misstaget som jag gjorde var att kom försenat till träningen jag trodde vi hade träning 8 men den började halv 8 och jag hade ingen aning var vi hade träning, vissta bara att det var i stan. Fick veta att vi hade träning 7 minuter före det började. Men kom försent typ 10 minuter. Men i träningen misskyckades en pyramid och linda (som var högst upp) föll ner och ingen tog i henne jag fick någolunda i henne när jag stod på axlarna, men det bromsade inte så mycket. Hon föll rakt på ryggen och slog huvudet för fullt i golven, föll från 4 (?) meters höjd på bar golv. Jag fick UUUUR dåligt samvete för att jag vet hur det känns när man faller och slår huvudet då ingen tar emot. Den painen e int alls kul. Fällde några tårar. Men som tur var det i slutet av träningarna så inte det var i början!
Efter skolan idag for jag till stan med lawwe för att fråga paroplats. For först till makuuni och frågade (filmhyrnings ställe och säljning av godis) men det var fullt. Sedan gick vi till Gloria (biograf) och slapp dit :) jeeee ! sen genast for vi hem. Och när jag slapp hem provade jag min älskade wesc huppare och tog några bilder satt dom direkt på datorn. Sen for jag ut och härjade i Gamla Vasa med siic bibi & ele. Fick ett gott skratt för dagen.
Och nudå så skall jag se på bb (big brother) sen snabbt till duschen och sova.
Imorgon e de ju då filmkväll i min skola och jag tänkt fa dit men så fick jag veta att vi har träning imorgon och NEJ jag slipper int till filmkvällen :(
Har haft träning tisdag, onsdag, torsdag och nu imorgon !
8 TRÄNINGAR KVAR TILLS VI FAR TILL ICU I CHEERLEADING (VÄRLDSMÄSTARSKAPS UTTAGNING)

GODNATT

... från mej och anna :) Ska snabbt berätta om vår kväll. 7 tiden hade jag ju träning i sandviken. Anna for till stan och gick lite, köpe godis och kom till skolan där vi hade träning och sparka boll :) sedan for vi hem 9 tiden. Gjorde franskisar (pomfrites) Sen försöka jag ändra musiken i "läsa läsa läsa" inlägget. Lyckades tillslut men TÅLAMOD fick man ha ! :o Sedan försökte jag ringa till mamma alltså till sverige men jag lyckades inte riktit :o sku ha VIKTIT ärende till henne men neeeee-ej ! Ska prova ringa ti henne på morgonen om det går då :)
Nu for jag och anna och sova klockan e 23:05 och trött e jag (: 

xoxo

VILL HA


somebody call 911

De ha vari en lugn dag i klassen pga. att vissa var och segla i vasklot. Vädret va ju kanske int nån värld bäst! regna... Men vädret har blivit bättre. Annars också kanska chill dag.
Engelska - fick spela nått astronaut spel på engelska
Modda - fortsatt med vår lilla undersökning, presentera första uppgiften
Textil - gjod färdi min kudde
Textil - samma =)
Jag sku ta hem annas väska ti mej för att hon kommer hit övernatten och hon är nu och seglar så jag tog väskan åt henne så hon int behöva ta den med dit. (hon va ti skolan före seglingen) hon kommer hit 6 tiden så kommer hon och tittar på mina träningar.
När jag stod i busskön kom jag på att oj nej ja glömd väskan. Så sa jag till lawwe att
mawwe : vill du fa och hämta väskan? (a)
laws : nää fa själv :o
mawwe : ja orkar int :s men jag måst fö annas dödar anna mej :ooo
laws : jåånå !
och de gjorde jag :)
haha , pojkarna i busskön vet nog int nån skillnad på sin egen skön och flickornas o__o
imorgon har jag tyska prov för att missa den förra veckan pgs. att jag blev sjuk :ssss
annars e man läxfri. Mamma och pappa kommer hem imorgon eftermiddag!
Jag bloggar kanske senare på kvällen när jag kommit från träningen (= c ya, but i don't wanna b ya
sötanna♥
 våren ? , gillar nog inte bilden på mej meeeen får gå :o


chokad

http://www.vasabladet.fi/story.aspx?linkID=87307&storyID=49416
Fick veta om detdär för nån stund sen, jag blev ur rädd fö ja trodd att de var janina (yae.blogg.se) eller mirwa som dog ;o !! men fy usch :(
om en halvtimme far jag till träningen :) sedan kommer lawwe hit övernatten (= då bloggar jag mer alltså efter 9.
har int rikti mycket att berätta om. huh
jomenvisst ps. är min blogg intressant? hur ska jag göra den intressantare? tips? är den rolig att läsa?

läsa läsa läsa

Holaaaaaaaaaaaaaa ! Har finska prov imorgon och har inte läst alls nå mycket, undra hu de ska gå för mej (?)
Efter skolan for jag lawwe & siic till bibban och fråga om de fanns två lediga praoplatser till musiksidan , men nee fanns inte , sedan for vi till handelesplanadens makuuni och fråga dit men de va nå andra som har hunnit dit också före :o !
Nu har vi ingen aning vart ni ska fara på prao, ge mej och lawwe förslag ? (a)
Nåjåå efter när vi frågat platserna for vi till Mcdonald's för att äta :) lawwe tog bara med en kaffe för hon skulle på pianolektion, (blev antagligen försenad?)
Om jag skulle vara klok sku ja nu läsa på finska iställe för att sitta här och blogga, klockan e ju liksom nu just 21:40, snart blir ja väll så trött att jag inte orkar läsa på prov, men jag ska peppa mej :)
Jag har haft kanske nån världens bästa dag på länge :) har haft så glad dag men orsaken vet jag inte.
ps. Siic e bäst ! ♥
WÄÄ !

Space Cowboy - Falling down ♥


Pitbull - Hotel room service ♥


All Time Low - lost in stereo ♥


The Pussycat Dolls - bottle pop ♥


Nomy - cocaine ♥


Time Low - break your little heart ♥


Medic Droid - fer sure ♥
 
The Fray - never say never ♥
 

roland

Datateknik med roland :D sitter här och första timmen börja just. Jag har påriktit så jävla bra dag har nog ingen aning varför men den e strålande ;)
Efter skolan blir det då stan med siic. Ska antagligen far snabbt till stads bibban och fråga praoplats med lawwe :) Om vi int får praoplats dit så far vi och frågar till makuuni :)
jaa-a så e man då ensam hemma i fyra dar, och lawwsen kommer antagligen övernatten till mej på tisdan.

NU stereo skyline - your favorite song !

ps. anna sitter här breve mej och IRRITERAR mej :(: (:(:( :D:D:D:D jooomen tjooh


hejdå

Mamma och pappa far 3 tiden på natten mot åbo :) di ska ti Stockholm för att mamma fyller 50 på tisdan. Di hadd ju tänkt fa till Mallorca men di har int råd heller !
Träningen idag gick ju nog helt bra , efter di for jag till ishallen där va mixu mikke mäxä sussu siic  , senare kom wade dit :) har sett dem sensat på sommarlove ! :(  alla gamla minnen kom tillbaka och de va HÄRLIGA tider detdär på sommarlove, saknar didä tiderna kanske mest nu just !
sku borda ennu ikväll läsa på finska prov, och tyska prov, och kemi FÖRHÖR + samhällslära som jag inte kan läsa på ! :o så e de då man missar skolan ;<
nu > talent suomi


sjuk

ursäkta för en dålig uppdaterning, men har inte haft lust att blogga för att har varit sjuk.
De börja från torsdan, började få lite huvudvärk jag tänte att det far över lätt, men neee-e det blev värre. Vi hade engelska just då. Började fundera om jag sejer till Marina (engelska läraren) att jag kan int vara med längre. Men då tänkte jag igen att nee-e,  jag klarar det! Sedan blev de påriktit dåligt. Lawwe sa att jag skulle gå bort från timmen men jag igentligen int vila de fastän engelska e de ämne jag gillar MINST. Laws sa att jag hadd glensande ögon och var UR varm. Sen var jag tvungen att gå bort. Låg utanför helsosystern i skolan så en såndä säng. Säkert i 2 timmar (?) UNGEFÄR ! Låg där och frös , skakade och gjorde såndär (pakkoliikkeitä) vetinte vad det är på svenska! och det blev bara värre. Kunde inte alls se ljus för att de tog så sjukt i ögorna och i huvudet. Hade hemskt tryck i huvudet hade stelhet i nacken, blek, varm, migren, och mådde SKITdåligt. Tecken på att ha hjärnhinneinflammation.
Sen tillslut blev det så dåligt att jag måsta spy när som hellst. Sprang till wc för att vara berädd om jag skulle spy, men som tur kom det inget. Sen började jag skaka ennu mera och fick äcklig "myr" kännsla i hela kroppen.
Sen hade Lotta (specialläraren) ringt till min mamma för att hämta mej. Jag hade kommit med skotern till skolan men lawwe var så snäll och körde den hem till mej :) tusen tack
När jag kom hem gick jag raka vägen till sängs. Trodde att det var lätt att somna men tvärtom, somnade vaknade somnade vaknade somnade vakna osv. Det känndes som att jag sovde i 5 minuter och vaknade igen. Trycket i huvudet var så PAIN så det går inte att förklara. Hade 38.3 graders feber. Senare började kännas ennu värre! Jag sprang till wc:n för att spy och då kom det. Jag har INGEN aning när jag spydde senast :o och fick inte riktit ut det, det liksom "fastna" helt som om jag stårknade i spyan. Sedan drack jag vatten och satt i vessan över en timme eller lättare sagt jag somnade i wc:n SITTANDE. Mamma kom och väkte mej sedan for jag till hennes och pappas säng för att sova utan dyna för det var bättre för huvudet. Senare på torsdag kväll for jag till egen säng och försökte sova där. Gick någolunda att sova. Vaknade på fredag morgon runt 10 tiden, låg i sängen heeeeeeeeela dan. Sovde hela dan för att inte hade bättre att göra. Sedan på kvällen hade jag mindre tryck i huvdet. Och hade bara stegring 37.0. Om jag inte skulle ha fått detdär findrexid skulle jag säkert vara ennu i dåligt skick. Nu har jag ennu bara stegring och sjukt i huvudet om jag svänger på huvudet för snabbt.
Det är många som tror att jag har hjärnhinneinflammation men nej jag har inte, annars sjulle jag ligga på sjukhus. Mamma ringde till helsocentralen och frågade om jag hade hjärnhinneinflammation men jag skulle ha de om jag inte sku få nacken nerböjt men jag får de. Och jag skulle vilja ut imrogon men det tror jag knappast får göra för mamma -.- har träning imorgon också och vill inte missa mer träningar , har missat redan 2.
Nu snart skall jag i bastun :)

SMAKA :) :) :) :
isbitar i ett glas
appelsinjucie
smultronjoghurt (eller annan joghurt)
sugrör

RSS 2.0