liar

hmm jep, men idag pratar jag med typen VARFÖR!? fhfhj
Men nåjåå for till jaakko 2 tiden, spela som vanligt mw2 thih, nytt rekord för mej 5st som jag sköt :) låter som det sku va urtråkigt, men jag gillar för jag har som liten spela skjutspel och forfarande gillar, som med lawwis som småa "red faction" ;) (Y) ja men sedan hann vi 45min mysa lite sen for jag hem och åt sedan direkt på träning. I träningarna vänta en kaka till hela laget för katsku (tränaren) hade för en stund sedan fyllt år och har för länge sedan förlåvat sej. Gud vad mätt man blev sedan och sku man träna.
Nåh sedan efter träningarna gick jag till duschen och åt. Såg två avsnitt av californication och sedan bb!
Var urtrött och klockan var typ 12 så gick och sova. Drömde massa konstiga drömmar och vaknade halv 1. Just var det sol här nu regnar det :o
Idag nu ska jag bara ta det lugnt sedan 5 tiden till jaakko again.

thanks a lot

Vakna helt i onödan halv 10, G R E A T -.- tvätta tänderna, sminka, klädd på mej, åt och så var klockan halv 11 och fick ett meddelande av jaakko att han far till gymmet 11 :o Och jag som har helt i onödan vakna så tidigt och laga mej färdig, men han fick själv veta att han far den tiden till gymmet. ÄÖÅÖÖÅÄÄ jävla allu:D:D:D:D:S:ASD

NU är jag trött och får inte sovt mer heller så fan, så blir att fa till honom senare idag men frågan NÄR?
Men dagens outfit & facelook
hahaha omg :D:D
och nageln som bröts på träningen, så jävla sjuk

web-cam

på senaste tiden, vissa är tagna idag

treenit

Äntligen hade vi hela laget på plats. Fick en hel del gjort. När vi gjorde en pyramid så for de lite snett så när jag sku ta i människor som var fallande så bröt jag naglen pånåttsätt så halva nageln braka, men som tur var det lillnageln men den är sjuk. Har just kommit från bastun och ser på bb talk show och äter morötter. Imorgon blir de att fa till jaakko 11 tiden på morgonen, huh fittit att stiga upp så tidigt på en ledig dag :o

once again weheartit

Tumblr_l7x0mkmkgb1qbr1zko1_400_large
Tumblr_l7wzgtdtzc1qatsqno1_500_large
Tumblr_l5renyerkh1qbb82so1_500_large
Bfbv_89528075_large
Tumblr_l7vbvehmu31qch85r_large
Tumblr_l7wtvpt2lg1qd9e1ko1_500_large
X_9192fc12_large
Tumblr_l733w66xuy1qbwe0oo1_500_large
944017338_309fb9790d_z_large
Tumblr_l2bb8mw02w1qbmmdbo1_500_large
Tumblr_l2o42st91v1qzwyfio1_500_large
Tumblr_l6sk446yos1qbwmgoo1_500_large
Tumblr_l7ti0hrgbs1qd4wo0o1_500_large
Tumblr_l7wrdsmcsd1qamftho1_500_large
Tumblr_l7k538wker1qb3quho1_500_large
Tumblr_l5p6mzlqab1qzk1ico1_500_large

gamla goda bilder


tikittävä aika kun epäonni lyö

ehm joo, min villavslutning blev int rikti så jag hadd planera menmen... Det börja så att jag krista och jossu träffades vid roparnäs butik, ringde till lemmu, och vi for till roparnäs skola. Väntade på lemmu och jänget. (sen händ de grejer) Efter det till jaakko med krista, allu & jossu och såg på saw1 thih, nu har jag ennu 3 st jag måst se :D Krista och jossu for tidigare till stan och jag och allu kom efter sen. I stan var krista, nikke, jonttu, siic, jossu, laura, mixu & mäxä. Fick av uffe (siics styvpappa) en såndär ''påse'' från lauantaipussi som innehöll 4 små chokladbollar för att jag och jaakko hadd 6 månadersdag igår :D hahah.
Var inte länge i stan kanske ungefär en halvtimme, sedan for vi med stiina, mäxä & mixu till piccolo men de va int upp så vi for till shell för att tanka, hihi mäxä betala ;) 3€ och nääääääästan fulltank. (Y) Och sedan vidare till abc för att köpa franskisar och pojkarna köpe nugetter. Och sedan till mäxä för de hade ingen hemma. Pojkarna började spela fifa och laga sina nugetter i ugnen. Jag och siic var på datorn, före nugetterna va i ugnen så fick jag en idé att joo jag sätter hela plåten i kylskåpet, att jag och siic sku få lite att skratta sedan när mäxä kommer till köket för att sätta dom i ugnen, det tog en stund för honom att hitta dom. :D !
Senare blev det lite krångel... Men tillslut blev allt bra igen, mäxä sovde i hans mammas och styvpappas säng och jag på soffan helt ensam med en filt :< och siic och mixu i mäxäs säng. HAHA vakna på morgonen före alla andra hadd vakna så hade jag huvan på och filten över huvudet när jag vaknade, de va lite wierd kännsla, sedan somnade jag om.
Före halv 12 vakna siic och mixu och kom och väkte oss. Mäxä for till duschen och mixu spela fifa. 12 tiden for vi från mäxä. Och när vi va på gården (dom bor i ett höghus) så var det småbarn på vägen och en liiiiitensötpojke börja gråta för att han trodd att mixu sku köra på honom fast mixu hadd int ens på mopon ennu :) såsöt.
Har inga bilder från villavslutningen, men förra året var verkligen bäst !♥
Försöker få tag på jaakko om han sku kuna va söt och svara på mina tre meddelanden -.-
jaakkos pipo♥thih

nothing to wear?

Jep exakt, samma problem att jag int vet vad jag ska sätta på mej, nudå då det är kallt så vet jag inte alls vad jag ska ha på mej :o är rädd att jag får kallt om jag är med leggings.
Ska snart börja fa till jaakko med krista & jossu, halv 11 till stan med domhär två och stiina & mixu.
sommar jag saknar dej

13h sömn

Gjorde verkligen bra, fick drömma bort alla mina beskymmer som man inte behöver tänka på på morgonen. Var glad när jag vaknade, börja tänka efter att varför, sedan kom jag till resultatet att nej inte glad! nattensbeskymmer påminnde mej varför jag inte sku vara glad. Men jag drömde faktiskt om jaakko så det var säkert därför jag var glad på morgonen, och sedan börmde jag också att mia var död (som sjunger xxxo). haha ne vafan :D
Är ennu osäker vad som kommer hända ikväll fast jag vet platsen och vad vi ska göra men endå känns det osäkert. Ingen annan vet ju om det än jag och jaakko så borde väll snart börja seja till dedär andra ! :o
Siic är i helsingfors på tränarkurs eller nått. Så hon kommer först med oss halv 11. Så efter det har jag INGEN aning vad som sker.
Hade verkligen kallt när jag sku gå och sova, rummet var helt i is, så jag sovde med yllesockor, topp och ylletröjja. Sovde till 10 över 2! så härligt.

! :(

I need to talk to someone who understands me
...broken

6 månader

0:37 har vi varit ett halft år, allt börja ''påriktit'' då. Trodde aldrig dethär skulle räcka såhär länge men glad att det har. j a g ä l s k a r d e j
ps. min kamera ha fått error :< går int att ladda upp bilder som e tagna med den igår-.-

aa bee cee

Var där med jaakko, en ganska kort stund, han förlora alla sina pengar :D Sedan hota jag honom att han sku komma med mej till dendär perus skolan vi är alltid vid annars är jag sur på han resten av livet :D Sedan prata vi en stund och just när vi sku fa så krama jag honom och plötsligt pamar en raket och han hoppar till :D voivoi, nii säki aina sanot ;)
Om 1½ så e de iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih♥, ser ni sedan ;)

tänkt dö i skratt

MÅSTE berätta om idag på timmen så hålld vi på med indesign och gör nån tidning(?), sedan var alla perus på fb och hörde på music osv. Sedan hålld jag på att söka videor från youtube och linka dom till janni, sedan såg vi på en babypanda som nös, och herregud vi skratta, mina trårar bara rann som ALDRIG förr :D jag lovar! och aldri sett janni skratta sådär mycket som då. Och janni är en väldigt glad/skrattande flicka.
Denhär satt vi och gapskratta åt
OCH denhär
tänkt dö i skratt ;)

is

Idag på morgonen tog jag min vattenflaska från frysen och tog den med till skolan, glömde helt bort den sedan men nu ennu så är det is :oooo och har tagit flaskan ur frysen för 11 timmar sedan :o

:@

JAG tycker att han sku få svara på mina meddelande lite snabbare :(

bilderna jag lovade

Nudå när jag har köpt dendär maskaran som har en såndär ''vibra'' har flera ''berömmt'' mina fransar, min frissa blev helt chokad och glad att dom var så långa, och fanny på träningen denhär veckan fråga om de e mina egna fransar :) thih och annat kul. Så nu några bilder på fransarna sedan håret

efter skolan...

...Kommer resultatet på håret hur det blev när jag färga utväxten bort och laga slingan i håret :) Sista 70minutern börja just, och hadd planera att vara med krista idag men hon kan inte heller för att hon har jobb. Så no ideas for tonight.
Vad ska ni hitta på? jag tänker inte iaf fa till åminne, nej usch :)

försenade bröllops-stuntbilderna


torstai

Hadd skolfotografering idag, hoppas man blev bättre lyckad än förra året. Efter skolan for jag till jaakko, hihi fick spela mw2 igen, i'm lovin' it♥ Sedan for jag 6 tiden och for hem och äta och sedan direkt till träningen, jejee gick nog helt okej. Nu vid datorn och SNART bb!
jävla idiot :
Idag på gymnastiken så for vi på en liten lenkki före vi börja med friidrotten. Vi gick under ishallens bro, sådär spontant på vägen, plötsligt börjar någon skrika, och jag sir bakom mej helt glatt, sedan ser jag hur en bil kommer körandes hårt och han bromsa int alls, han bara gasa på, alla springer mot sidan och det var så nära att jag int tänkt lämna under bilen. Blev så rädd och nu har jag fobi mot bilar. Alltså jag lovar det var så nära

bb

Kommit hem från träningen nudå. NU börjar big brother 2010 !
hörs imorgon

schoooool

Sitter och lyssnar på kurator och hälsosyster på fototimme, dom berättar allt perus om deras ''jobb''.
janni e söt<3 och hon fyller idaaaaag, GRATTIS JANNI FÖR DEN TREDJE GÅNGEN :)
Ikväll e de då träningar för min del :) OCH IDAG BÖRJAR BIG BROTHER JAAA !
syöt janni

damfrisering

Halv 11 vakanade jag och for till duschen, efter det hade jag bara en halvtimme på mej att göra mej färdig :o sedan körde jag iväg till vasa rapid det tog 25min att köra dit 46km/h. Och att byta oljan och annat tog det mindre än en halvtimme, fick ta varm kakao under tiden han fixa skotern. Sedan körde jag hem. Sminka mej färdigt och plattade håret och körde iväg till borgaregatans skola. Hälsa på gamla männiksor och lärare och siic förståss :)
Från skolan for jag till stan för att klippa topparna. Blev über kort men nu får man bara hoppas att de växer snabbare, det tog mindre än en halvtimme att klippa. Sedan snabbt till anttila för att köpa hårfärg, ska idag eller imorgon färga håret (blont) pga. utväxten, sedan sätter jag tillbaka dendär pinkiga slingan men denhär gången int i pannluggen :)
före
efter
dendär alltså kommer tillbaka

ute med den bäste

Var ute med siic, länge sedan vi var vid finska skolan, Vi var via s-market, siic köpte muumi limsa, halspastiller och en godispåse. I butiken stod vi och sa ''voi saatana'' på ett roligt sätt och skratta (surprise fhfhj?), och tog ett nummer för att det var nån som laga en bild på en likadan mopo som mixu har dit på väggen för att han säljer den. Sedan ringd vi till nummret när vi var vid skolan men han svarade inte, efter nån stund ringd han tillbaka, siic filma det. Och så tog vi fjant bilder och vanliga bilder också, dedär minnen väktes nog lite i liv från förra året när vi var vid skolan.
Nu en del fjantbilder
bilderna är inte seriösa :D eller ta de int seriöst

huvudvärk 8(

Fick just veta att ska föra skotern äntligen till rapid för att byta nytt oljan etc, allt vad di nu hittar på klockan 12, det tar ungefär en halvtimme sedan kör jag hem. Sedan halv 4 frissa

nytt på senaste tiden

sry för dålig kvalité

bröllopet i helgen

ignore
sen kommer det ennu två bilder senare om jasmy orkar skicka di :)

home

Denhär dagen for snabbt säkert för att jag kom försent första timmen, hihi janni kom också :)
Efter skolan for jag snabbt till stan, köpe leppomada (stavning?), hårspray, maskara. Sedan från stan till prisma, tänkte köpa en minnepinne men alla var nästan slut och det fanns nästan annars 8gb och jag behöver bara 4gb. Sååååå får se nån annanstans ifrån. Fast jag borde verkligen ha en nu direkt:s
Ikväll har jag inga träningar för dom blev inställda. Istället far jag säkert till siics mamma och underhåller henne där när hon sköter sin halvsyster :) Påsamma kan man fa via top ten eller nått och se om det finns minnepinnar där.
Dagens köp:
detdär chokladet var ett måste, har ätit första gången detdär för fleera år sedan men de fanns bara på båten och funnits i vissa butiker bara, men hitta de i prisma, favorit♥

8:33

AND GREAT ! -.- Min skoldag börja 8:10 men gissa vem som sitter hemma framför datorn, har pånåttsätt lyckas att ställa ringklockan (på telefon) en timme senare än jag brukar vakna. Och förstår det först då när klockan var 8:15 och tänke att det är ju helt onödigt att jag stressar mej till skolan för läraren öppnar inte dörren om man kommer försent så lika bra är det att sitta hemma istället en timme.

Morgonen börja verkligen int bra för mej.. Det regnar och jag lyckades att äta mögligt bröd som jag märkte först när jag hade ätit det ! Och så kommer jag att få olivligfrånvaro nudå säkert! fanochhelveteockså

Efter skolan far jag en sväng till stan och via prisma, berärttar sedan vad jag kom hem med :)

!

I förrgår när jag och siic körde hem från orrnäs var vi livsrädda. För det första, mörkret för det andra det går 3 skjutare löööööös i gamla vasa och poliserna söker efter dem just vid korsnäståget var vi körde. Sen kom en gubbe imot oss, han hadd ena handen i fickan och så titta han på oss urlänge, i dett skedet när vi just före körd förbi han var jag säker på att han kommer att skjuta oss. Det var så jävla hemskt att köra då. Tänk om han sku ha sjukti oss! få jävlar, sedan ennutill berätta mellu igår att hennes kusins mamma hadd cykla i melmo och poliserna hadd stanna henne och sagt att hon får inte cykla där för det går skjutaren lööööös.
Nu godnatt

i walk alone

Seg uppdatering !
Gårdagen : for efter 12 till mommo för att städa, eller igentligen var min uppgift att gå ut med henne, så vi var till r kiosken som var över vägen bara och sedan till haanpää för att köpa vessapappershållare. Fick behålla själv 11€ :o :) Sedan for jag därifrån hemåt halv 3, åt jag gjorde mej färdig till bröllopet.
Så min uppgift var att föra mat åt dem och föra bort talrikar och glas, och sedan uppträdde vi dvs. jag, saana, sanna, mellu & jasmy. Gick faktiskt urbra, och nu påväntan på 20€ åt mej själv och 100€ till föreningen, gud va lätt keikka ;) Körd hem med jasmy & och mellu på jasmy med skotern, for via neste och sedan bara hem och byta kläder och åt ett äpple sedan till jaaako och lämna övernatten dit också. Jaakko lärd mej att spela Modern Warfare 2 andra gången när jag spela gick helt überbra, helt som om jag sku ha spela det länge :) blev helt kär i detdär spelet :D
Idag: for från jaakko före 1, åt, och for till lawwis som har varit hemma denhär veckoslutet. Pratade som vanligt om allt möjligt. Ska kanske till kaustinen nästa veckoslut, beroende helt hur och hur det blir med träningen om ''vuorot'' byts.
Nu som näst ska jag på träningar. Och imorgon skola again -.-
rip håret :(

sorsa

Sitter här ennu hos mixu, ska far halv 1 och det brinner i gamla vasa igen i samma huset som förr. Mitt emot mentalsjukhuset.
angstangstangstkväll typ när dendär ena var här!
Idag blir de att jag, mamma, pappa, morbror och hans fru, moster far och städar till min mommos kämppä. Sedan dendär bröllope och senare till juntsa (jaakko)
ihihihihiih mixupikkune :D hahah egokuva :)):::):)

for all i do

Kom just hem från helsocentralen, först när vi kom dit så vänta jag ungefär 7 minuter och så röngta läkaren min arm, sen for vi via ''luckan'' man ''anmäler'' sej en tid, och så var det meningen att vi sku vänta i kön, men hon sa att vi sku sitta ner en stund att om armbågen är bruten så slipper jag snabbare in. Och vi väntade ungefär en timme och så slapp vi in. Resultaten var att min armbåg är BRUTEN :s nee skämta, de hittade inget fel, den är helt i skick men att den fick väll just en sådndär ''stöt'' att det är inget desto större, sku äta verkmedicin och använda armbågen så mycket som jag själv kan :)
Igår på en timmes lenkki som sagt, gick helt okej, sedan när vi sku börja göra akrobatik så satt jag och såg på. Sedan testa vi lite att göra stunter tills dendär bröllopen på lördag. Konstigt nog tog det inte sjukt i armbågen, eller sådär smått.
Idag for jag från skolan efter maten dvs halv 1. Så jag börja min veckoslut dåååå.
Senare när siic slipper från skolan far jag dit en stund.
sommaren tillbaka ;'<

8<

Min armbåge gör dööööd! Jag har haft fleeeeeeera år sjukt i högra armbågen och har gått i en läkare förra året nästan i ett år och ingen har hittat nått fel. Den är uppsvullen (varit nu i några år) och sjuk emellanåt.
Nu igår när jag gjorde akrobatik på träningen så vet jag inte alls hur det gick men tror att den böjdes över (vänstra armbågen), men har ingen aning. Men SJUKT gjorde det, så sjukt att fick smått tårar i ögonen. När jag slapp hem var smärtan större. Lagade på ice power och is. Men det blev bara värre av isen :o (?) Började verka ennumer, och tillsist kunde jag inte sätta armen rakt utan att det tar sjukt. TAR SÅ HILMA SJUKT. Hade is på lite över en timme och det hjälpte INGET.
Idag for jag från skolan sista timmen för skulle till sjuksköterskan eller nått likanande till korsnäståget. Där kunde de inte seja annat än att jag sku till läkaren (smedsbyvägen). Så det blir imorgon att fara till läkaren om jag inte slipper imorgon så slipper jag kanske först nästa vecka :o så mycket människor i kö :< och NEJ kan inte vänta tills nästa vecka, jag har "bröllop" på lördag, och måste servera och göra stunter och min armbåge kan just då inte vara sjuk. Jag vill redan veta vad det är i min armbåge, sjuksköterskan sa att hon tror att den inte är bruten men det kan vara nått annat i den. Jag ska alltid ha så tur med allt :(
Ikäll är det en timmes lenkki som gäller, hoppas inte armbågen hindrar. Och sedan skulle det bli akrobatikträning, men jag kan inte vara med :( cutcutcut jag mår så dåligt.
Ennutill idag på gymnastiken då vi hade boboll så skrapa jag upp handleden och nu tar det sjukt, varje gång när jag slog blev det större sår. Emo
a old one

tuc

blyäääääääää. Blev nog dagens skratt på timmen :)
Efter skolan idag for jag till jossu, var en stund och spela lite speed test. Sedan såg jag på när jossu spela tibia. Och fick själv prova :D
nudå när jag har kommit hem gjorde jag pyttipanna och snart ska jag iväg på träningar.

where's my angel?

Snart blir det att släpa sej till sängs, imorgon igen skola från 8.10-15.20.
och så träning igen på kvällen
annasötaspurgu får stå för kvällens bild ;)♥ miss ya girl

pictures

bilderna är oredigerade

kids

Vaknade 2 idag, känndes så härligt att få sova.
Har inte gjort nått idag, före 7 far jag med mamma och titta på mommo som ligger i sjukhuset! inget allvarligt borde de väll vara, ätit dåligt that's all I guess?
Men jo och sen vet jag inte vad som händer.

ich bin müde

haha låter ju som jag just lärt mej tyska :D
VAAAAAAAAAAD ska jag göra imorgon är FRI♥ så helvetes skönt, ingen skola, inga träningar ! och vill int rikti träffa dendär ena typen heller :D hahahah efter detdär... men endå vill jag :)
any idea's?


lloyds tsb advert

En helt normal skoldag, idag fick vi pröva på att fota lite :)
Sluta idag 3 påriktit 15:20, sedan for jag till stan, träffa en massa människor :) Sedan orka jag int gå ensam nåmer så jag ringd åt jasmy och hon kom med mej. Enda jag hitta var en tröjja från vero moda, som jag ska föra tillbaka som var för liten -.- Skratta nog en helt del :D haha miro raukka :)
Nu är klockan 18:26 och ska börja fa till träningen, imorgon är det ingen skola♥ och ahahhahah nejfan nu kan jag äntligen seja dendär pinsamma saken jag moka igår :D !!
och nästa veckan frissa ! när har jag månne senast vari till en sån?

! ♥

Vila i frid, KATARIINA MÄKI-KIHNIÄ
du är saknad av alla, 1995-2010 seinäjoki

speed test

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH, sitter här och nördar ett spel på facebook - speed test, mitt rekord är 66 och bästa 91. huh
Snart ska jag äta (sen när maten är färdigt) sedan far jag till jaakko och sen på träning.
ohohohoh nytt rekord 75 ;) AHH gick förbi jossu ;) och är trea nu.

sisko tahtoisin jäädä

GAAAAASH love it, Bästa filmen på länge :) DEN REKOMMENDERAS♥ ''pyydä treffeille tai suksi vittuun''
Efter bion for jag och krista till jaakko, jossu och stiina var där också, Vi börja se någå flummiga videon från youtube och vi skratta som aldrig förr igen. Senare vid 11 tiden for alla förutom jag då, trodd att de sku bli att jag far inom 10min efter att de andra farit hem men hahaha oj råkade somna :D Sedan vaknade jag 7 tiden på morgonen och kunde inte somna om fast jag var übertrött. Sedan mysa vi två timmar och jag for hem. Gick till duschen och varit nu lite vid datorn och nujust lackar jag mina naglar, efter det far jag ut och solar sista gången denhär sommaren för det är +40 i solen ! AHHH♥
23.8 ute i skuggan
ute i solen
jag liksom nujust

fredagen den 13

Joh great, dagen börja fint ! hadd telefonen och ringa halv 7, orka int stiga upp tänkt att jag sluter ögorna en stund, känndes som jag sovd i 5min men då jag vakna igen hadd jag sovt en halvtimme! Klädd på mej, tvätta tränderna, sminka, platta håret och åt på en halvtimme :o ganska bra(Y)
Sedan när jag platta håret så brännd jag mej på plattången och de tog så JÄVLA sjukt :(
Enligt facebook sku jag hamna till sjukhuset, kan ennu va möjligt, ska med krista på bio idag, filmen minns jag inte vad den heter men den e finsk. Efter det kanske ut med jaakko :)
När vi hadd mat for jag, ina, anna, janni, melanie och juliana till hese och åt.  hähä
ser ni detdär lilla röda sträcke?
vammane

skolan

Jooh exakt, FACEBOOK funkar int ! (Y) Vetint hur jag ska förklara de va vi ska gör nu också så wäää !! ::S:S
ps. janni hälsar ;)
AKTA för fredagen den 13 som e idag, jag har redan lidit av den

Konstensnatt 2010 / Taiteidenyö 2010

Mjaaoä, de va nog helt okej, trodd att de sku va roligare men förra åre va nog lätt bäst ;) lämna då övernatten i stan med suski & siic, haha hela natten bara ute och då va de KALLT, på nätterna, halv 7 på morgonen gick vi in till bio:n för att sova för suskis fammo e där som städerska:) haha !
Var hos jaako ungefär en timme, hahaha vi tog lite foton ;) FÖRENGÅNGSSKULL 28 bilder sammanlagt(Y)
jaakko gjord didä fläckarna åt mej :o
OCH VAR SIMMAR BLICKEN?!
Sedan halv 7 till rewell center för att se på wcv Quicksilver
Och sedan kommer det blandbilder som krista och aasu och andra har tagit
jossu♥
jasmiiin♥
jaaakko♥
jaako&emir (& rottagänge där bakom)
jossu&krista♥
essi laura aasu♥
krista&essi♥
''pusu ruutu'' hihi!
laura&krista♥
jossu♥
siic&mixu♥
haha, ser ni skotern där bake? dendär ''stängslet'' gick int ner för att skotern va i vägen :D

svar på tal

Anonym om take on me:
vilken skola e du i? :)

Jag är i Vasa yrkesnstitut (vyi) på medie assistent linjen :)

töttöröö

Finfina träningar igen! Nu börjar de jobbiga - att sätta undan mattan varje gång.
IMORGON - skoooola till 15:20, hem snabbt > till jaakko > sedan till konstensnatt :)

take on me

En till skoldag avklarat, men gud har suttit vid datorn hela daaaaan :o Enda från morgonen tills skolan sluta dvs. 15:20.
haha ''ursäkta att jag är försenad, men jag kunde inte hitta skolan'' haha stakkare, nee får inte mobba :)
Efter skolan for jag till syster för att hon var ensam hemma, såg på när hon plasta in sina blommor som hon ska ha med till skolan, och prata om allt kul, sedan kom dagens skratt nämligen dedär kunde inte hitta skolan saken. :''D
Sen for hon iväg till träningen och jag kom hem och nu käkar jag metri pizza.
Ikväll träning.
Jo förresten skolans mac datorerna e ju fan nice ;)

denhär dagen


en osaa olla yksin kun sain sut

Var ute vid finska skolan i gamla vasa, var med jossu & siic, fan va härligt att få glömma pojkarna och prata fritt bara med flickor. Senare kom nog vili, renko & mixu dit :) Före jag for ut hadd jag så angst, men genast när jag slapp ut så blev jag på bättre humör. Och då kom det ! meddelande av juna (jaakko), siic hadd skicka et über långt meddelande om mej till honom, och så kom det ett lite roligare meddelande än oftast av honom :)
Om jag fattat rätt så slutar jag denhär perioden varje dag 15:20 förutom tisdag när jag inte har skola?! wtf? stämmer de? kan int läsa min läseordning ennu.
Torsdag blir de att fa till jaakko möjligen, eller vetinte vart men med honom ska jag vara, sedan kvällen till stan till konstensnatt, våra söta småa ''miniorer'' ska uppträda halv 7 i rewell center♥ wcv Quicksilver
Vetinte om vi tillbringar vår tid där sedan eller om vi är bara två eller far me nå andra? :) Ser man sedan.
jenna & mikke :)

mitt humör justnu:

:( wordless

födelsedags present av lawwis

dynvar

first schoolday

min outfit, Dagen börja med att alla sk. ettor samlades i matsalen, nån gubbe prata en stund och presentera lärarna, sedan fick vi veta klassen och läraren så for vi och prata med klassen i nått rum efteråt så visa han lite runt(?) ehh, och då menar jag LITE. Sen blev de mat men man fick fa hem efter de så for vi hem och jag var dö hungrig, och härregud tror jag kommer att dö i hunger för dendär matsalen räcker int åt tusenetthundra människor på en gång ! Dendär kön var så lång så det sku ha tagi säkert 1½ timme före alla fått mat, i promise. Börja min dag idag 9 och sluta efter 11 ! (Y)
och min läseordning som jag int rikti förstår när jag slutar:D

sista sommarlovsdagen på dethär året

''Firades'' att fara till stan med lawwe, bland de sista gångerna före hon flyttar bort från vasa :( Vimma lite runt i stan, sen var vi ganska länge i wayne's coffee och prata om allt möjligt, åt världsgodaste daimkaka och drack kakao♥
Sedan for jag 5 tiden till siics mamma, mixu kom dit också vi såg på salkkarit litegrann och var på datorn, sedan for jag till träningen. Efter träningen prata jag med ina i telefonen om morgondagen för ingen av oss vet nått.

Var i duschen och känner mej frääääääsh, ska försöka somna tidigt, men tror ni det lyckas när det tog en timme för mej att göra det förranatten :s
HOPPAS jag ser jaakko imorgon, skriver igen efter skolan! ha de bra

ps. blir mindre bloggning nu när skolan börjar :<

off to stan

> sstan > krista(?) > till siics mamma > träning > hem

i ♥ platinum

Så jävla nice träningar, (för er som fattar > ) vaaka dubbelskruv, FYRA såna på en jävla träning ! är så lycklig.
Och jag vetint när jag ska hinna se min jaakko :( Idag var det meningen, imorgon tänkt jag men han hinner inte och inte jag heller på kvällen. Tisdag börjar skolan för oss båda, så great skolan och träningen tar vår tid :(

Ska försöka hinna på tisdag, då har jag inte iaf träningar! Och jag tror jaakko ska sluta ishockey så(?) maybeeee

















Lite bilder från träningarna, tog en evighet att ladda upp :s

move your hands up

mamma får föra mej till träningen ikväll då:)

idag

Vakna av att jaakko skicka ett meddelande åt mej, dvs nångång halv 3, jag sku vá med han idag och från honom till träningen, men blev int till nått. Hans mommo & moffa är hos han och han måst vá med dom ;(
Så får se om jag spenderar min dag där imorgon då eller om jag far med lawwe till stan.


födelsedags present av jaakko


natten i bilder

popcorn halv 2 på natten

de åska halv sju & halv 10, hade katten som sällskap med åskan.
och de regna ''över''
och jag hadd kallt
de regnaa
och de regna ännu mer
och de ösregna och åska, men åskan vila int komma me på mina foton :( men I ♥ ÅSKAN

myspys

For nu här på kvällen till siiiiiiiiiiicsplace med krista, mixu var där också:)
Pratade om förra kvällen och annat skvaller/händelser/minnen, sedan satt vi på tv:n och pratade ennu och såg sådär halft på tv hela kvällen. Sedan senare måsta mixu fa hem och städa då han har konfirmation imorgon :)
Senare ringd joska till krista och vila ha henne hem med laura (kristas syster)
Då va de bara jag och syster då, så börja vi göra makaroner och maletkött, de blev helt üüüüüber gott.
Sen en sanbb sväng via datorn och nu så har jag kommit hem, och chillar häääääär.

OCH FY HELVETE 2 DAR KVAR AV DENHÄR SOMMARLOVET ! :( Kan int bara sej annat än sommar 2009 var bäst♥


sötkrista gjord dendär åt mej♥

tack för kvällen alla

Jo de va rikti huippu. När jag kom till siic så hämta jag krista därifrån och så for vi till dedär placet vi sku va på, så vi börja köra mot smedsby, där runt runt runt, sedan därifrån till stan. (då sa krista att jag borde känna typen eller iallafall veta vem de är vi ska till) Då börja jag bli nervös. Från stan till sunnanvik, sedan laga krista band runt mina ögon så jag int såg nått och krista körde tillbaka till gamla vasa. Men jag kännde pånåttsätt att vi var i gamlis :D Sedan så bärd johanna mej in och jag sku dricka nått äckligt. Och sedan tog de bort bandet och framför mej var de massa fjant bilder på mej och såg lite människor :D AH ! de va ur härlig överraskning :) tack alla♥

Sedan börja de allt.

På morgonen kännd jag mej svag, sedan senare förde mixu stiina till hennes 6 timmars träningar. Jaakko jag mixu & mäxä lämna övernatten. När jag kom hem sovd jag till kanske ungefär halv 4. Och nu bara dator


jag ikväll


i'm not afraid

Thjoooh, vakna slutligen 2 idag. Nu har jag ätit, tvätta tändera, varit i duschen, sminka sådär halft, och klätt på mej. Nu fattas ännu kläderna tills ikväll, sminket lite mer och håret :)

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄäÄÄÄäääÄ, kommer ha SÅ bra kväll, med en massa människor :)
Nångång vetinte när ennu far jag med krista och checkar pleiset vi kommer att vara på, men får fortfarande int veta vart vi skaaaaaa :D äääääh de stör mej.

haha minnen ! men jo exakt, kommer ha kul !
skriver ennu senare

godnatt

är über trött och det är bara bra för har int fått sovt på flera dar när jag har försökt sova


träning > hem > abc > hem

Jep träningen gick bra once again :) jesss snart får jag spagaaaaat, first time ever. Det är så nära nu :) Vi hadd sk. ''akrobatik'' tränare martti :D hahaha han e äcklig men nojoo, han kan lära.
Efter träningen for jag till duschen, gjorde mej snabbt färdig och for till abc med mixu jaakko siic & kimi.
Var int där någå länge, så nu har jag kommit hem, gjorde nudlar åt mej, nu blir de bara chillning.

Imorgon blir det att fa på dan med krista nånstans som jag int vet, hon kan tyvärr int berätta vart :o Sen på kvällen blir de skaka rumpa ;) nämligen min feeeeeeest. gonna b so good, or i hope so


födelsedags present av jossu & siic


jaakko & pellervo

han försöka gissa mitt lösenord till mina meddelanden
pellervo♥


haha


han hata då jag tog bilder på han med blixt och annars också ;)



''lé''
''int har jag nå haba int''

hans ipod bakgrundsbild






fammos gamla kors
och nu kan jag int äta äppel på en stund så int tandsmycke lossnar :(



the grass is greener on the other side

Har för en stund sedan kommit från ajan hammas med aasu :) AH, nu har jag igen tandsmycke, men jag kommer att vara ovan med den en stund ennu.
Dendär kvinnan som laga den åt mej var urnice.
ps. Igår just då jag sku ändra inlägg här så gick nätet av pga. den härliga stormen där ute ! och jag som tänkt att vilken storm som alla pratar om men så fatta jag ;)










dit for min födelsedag :(

Hadd väll nog en helt okej födelsedag. Enda dåliga var att de regna :( Slapp att far till jaakko först 4 (pga. regnet)
Var där enda till halv 7, sen for jag till träningen. Så härliga träningar♥ Går så bra för oss, men luften var SKIT! tänkt kvävas dit. Har bara ett ord om ''tävlings''mattan, ÄLSKAR! gjorde sk. flikkivolt ensam på den. Allt e så lätt att göra på den. Can't wait tills idag att man slipper och göra akrobatik på den.
När jag körde hem träffa jag påvägen natte & risku:) Och de ösregna när jag körde så jävla härligt !

När jag kom hem vänta de en tröja mamma köpt åt mej och massa med godis♥
Nu sitter jag här bara och proppar i mej chili nuts.
Det är tydligen blåsstorm där ute :o men jag märket inget:D

IDAG sätter jag tandsmycke, min tid har blivit ändrat (om jag inte har sagt det redan) tills idag då 12.45, som tur följer aasu med mej ;)

igår! detdär känndes lite i tungan :D

r e g n -.-

härligt, härligt, härligt ! ska regna hela jävla dan ! :s fin födelsedaaaag (Y)
Men jaap, vakna halv 12 av att mamma skicka meddelande, första var grattis, andra meddelande var att min ''tandsmycketid'' har flyttats tills imorgon 12.45. Och härligt att vara ensam hemma direkt då man vaknar :)

Ska snart börja tåga till duschen, sen gör jag mej färdig och kör iväg till jaakko i den EVIGA regnet!
och de blåser ju som fan där ute


happy birthday to me:)

äntligen 16 !


birthday sex

JEREMIH - BIRTHDAY SEX

hittar int på rubriker idag!

Ja for då iväg på a juniorernas träning! Fick vara paparazzi åt aasu ;) Efter träningarna for jag och tanka vid prisma, där var mamma också och tanka, som tur :) Mamma betlarar (A) De lilla bensinen jag hadd sku int ha räckt hem.
Imorgon ska de bara regna ;< usch vilket väder på ens födelsedag, men ska på dan till jaakko och därifrån till träning, man får ju hoppas att de int regnar då. Sedan efter träningen vet jag int vad som sker men hemma sku ja int vila sitta.

For ennu via fammo, fick av henne hennes gamla kors. Sedan läma hon och prata hur länge som hellst -.- Och prata elakt om mitt hår =(
Ska ennu ikväll till syrran.

MINNS ATT GRATTA MEJ IMORGON

miss this !

tisdag

Om ni int ha visst så går denhär klockan en timme senare (svensk tid) så om ni undrar!
Idag är de litegrann muligt, solen skiner liiiiite. Ska på a juniorernas träning idag (jessicas begäran) Ska typ visa dem lite stunter med jasmy & mellu (väll?:D)

imorgon blir det för mej en prisess-dag ! mjoh, I guess? maybe... (A)


IMORGON


23:20

ÅÅÅÅ, dendär mattan vid ropar e hääärli:) Och träningarna gick bra! Fick ganska mycket gjort. IDAG har jag bestämt mej att fa tidigt och sova, är nu just lite trött också.
Ny dag imorgon, en dag närmare skolan och en da närmare födelsedagen!

gammal!

6.8

Mamma beställde just tid till ''ajan hammas'' ska på fredag 11.00 sätta tandsmycke :)
haha gammal som fan ;)

New day

Idag börjar träningarna, kanske enda som lockar mej dit just nu är att vår matta har kommit !!! ♥

Enda dagens planer e väll att far en sväng till lidl. Och på kvällen då trääääning !


till dej ida♥

Nejnejnejnejnej, förstår int att du flyttar tillbaka till Åbo, just när jag sku börja lära känna dej BÄTTRE. :(
Men som tur e du kvar i Finland i alla fall. Och som tur kommer du hit och hälsar pååååå.
Men jag önskar allt bäst åt dej♥
Tack för att jag fick lära känna dej på skriban, som du sa de bara klicka.
love ya girl♥



roparnäs

Har varit där nu på kvällen. Först med jaakko, krista & siic. Sen var nikke, jonttu och jani (som e ny människa för mej men e tydligen vän med han på fb) Jaa sedan for dom nånstans, så vi lämna vi fyra till avis (en lekpark) Skrattar, pratar och planerar. Sedan senare kommer jani och nikke tillbaka. Sen börjar de skrattas ennu mer, och då kom dagens skratt!

Senare for vi till grässplan som e brevid lekparken. Där var jasmy, mellu, santeri, emma, eeva, mikko. (nå andra?) minns int:) Var där en stund bara och prata sen for vi hem.
Var vrålhungrig, nu har jag ätit och är mätt.
Imorgon börjar träningarna igen, NU kommer de bli extra svättigt och tungt ! :o huh.
Orkar inte med morgondagens träning, men pakko


by the wayyyy

Gick till sängs halv 1 ungefär och försökte få sovt över i 2 timmar! Fan vad pain, var inte alls trött men fick inte sovt.
Ska ut med jaakko nånstans, länge sen jag var ute med han som ensam :)


ÖSTERHANKMO

sk. österi där va vi med siic. Kom just hem. Det tog typ 50min dit och 40min tillbaka. Det var så lätt att hitta dit :) Men bensinen. eeheehe !!! :s
Men kul hadd vi där, och österi e så fint place, eller dendär lägergården alltså där inne :o Rummen och allt!
När di hadd ''gudstjänst'' så satt jag och siic utanför ''rummet'' och lyssnade. Men vi skratta för de mesta :D (åt allt önodigt)
Nu kommer de bilder från ''resan'' enjoy
min outfit








valas

nice kvalité (Y)
hahahah krusari !!! :D:D






hahaha denhär bilden har inget med österi att göra men måsta ladda upp den fö mixu ser helt ut som en pedofil ;) eller nån wnb pornstar.

RSS 2.0