31.12.2010

Jag kan int fatta att de e nyår idag/imorgon. Känns int som de! Men ikväll partyparty! med bra sällskap.
Stiina borde komma hit ungefär om en halvtimme sådär snabbt elä typ hämta mej:D.
Har printa bider nu och så men jåånää di blev lite fucked up pga. färgen.
Har ennu myyyyyycket att göra så borde fa nu istället och göra mej färidg, äta osv:)
Och de e bäst att hande myran tar sej ti siic ikväll/natt :)

a n o n y y m i

Anonym om zoom:
Saiks säki zoomi objektiivin lahjaks? :D
En saanu, sain ton samalla ku sain mun kameran. Eli siis sain sen riparilahjaks :)

zoom

Bilderna som jag sa

WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Hadd en väldit lyckad kväll igår hos mäxä.
For hemifrån 8 tiden till butiken med siic, mäxä & mixu. Köpte enbart limsa för S-MARKET har INT ballonger eller serpentiner -.-
Sedan cykla vi från butiken till mäxä och stanna där halva natten. Vi skratta, skratta, skratta och spela black ops (finally :o) Men dendär andra versionen e nog bättre alltså normala OCH ennutill på datorn. Det var så svårt att spela på xbox. Men egentligen om jag får själv seja var jag ganska bra för att aldrig spela detdär på xbox, aldrig black ops, och int på läääänge :) hihi bättre än mixu ju NÄSTAN.
Men jep så vi for halv 4 från mäxä :) For via stiina och sedan hem.
Idag består min dag att vara typ hemma och på kvällen med NYA laget till roparnäs, men har ingen aning vad vi ska göra och hur länge det räcker.
Kanske möjligen antagligen ska jag bränna en skiva ennu idag.
mössan♥

(mp)

Far till butiken nu med siic, mixu och mäxä antagligen och köper lite grejer inför nyår.
Har fotat här med min zoomobjektiv, bilder kommer kanske ennu ikäll eller imorgon :)
hörs!

standag 2

25€ lindex
15€ jim&jill
5€ vero moda

försökte printa...

Men färgen tog slut -.-

rearearea

Var med stiina i stan på reeeaaa, kom hem med lite saker :)
Och imorgon mer, om jag hittar.
5€
20€
5€
2€
20€
gris

22:01

Har typ suttit hemma enda sen från onsdag :s no life eller nått. Men som tur far jag till siic imorgon och spelar lite wii ;)
Alltså de har int hänt nått specielt, vila bara meddela att jag fortfarande lever! :)

24

För min del också, god jul! :)
Vaknade på morgonen efter 5 och före 6 av att brandvarnan gick på heeeela tiden. Men somnade om. Vaknade som nästa gång halv 12 för att se the snowman, nångting man får int missa. Efteråt börja jag laga mej färdig inför dagen.
o goose mitt!
Efteråt släkten varit och ätit, dela jag ut julklapparna. Konstigt att fira julen utan sin bror? nå oma moka... Men iallafall, fick alldeles för mycket choklad tycker jag. Nu har släkten redan fari hem. Så nu ska jag visa mina julklappar för iår.
en aning för mycke?:)
Dendär röda saken där är såndär "varmvattenflaska" och dendär pieces är nagellack.
kläder sådär snabbt
Kamera stativet, och pengar!
Hade nog en lyckad julafton igen.
Vet ni, saknar stiinalilla som jag såg igår!:o Och önskar att nyåret lir så som vi har planerat. BRA OCH LYCKAT!

i just love weheartit, sorry

Tumblr_lbp892ftz41qe8hs9o1_500_large
Tumblr_lax4yhv0c11qb5mmjo1_500_large

Tumblr_lbp9z0xlay1qzblhoo1_500_large
Tumblr_lduqx348kt1qzmnlso1_500_large
Tumblr_ldw7x9gn7b1qf5f9co1_500_large
Tumblr_lc1teo1pbm1qcqbdbo1_500_large
Tumblr_ldfahhi4jc1qasbnm_large
Tumblrr_large
Tumblr_l6th7pmbw51qzfy6zo1_400_large
Tumblr_lduxjuyseb1qd1fhlo1_500_large
Tumblr_ldtldxddv61qe8us8o1_500_large
Tumblr_ldoql95lsw1qcx9ipo1_400_large
Scnkmv_large
Tumblr_ldw5covdtc1qfdiq9o1_500_large
Tumblr_ldte9gevpp1qafgk9o1_500_large

koira




julljus






systeryster

Var just ute med stiina, eller gick emot henne, gav julklappen åt hon :) Nu just visar det -26 grader, hade tidigare idag -27. Tänkt frysa näsan av mej.
Imorgon julafton, what!? jåånää kan int vara.
Vila bara sej att honde sötstiina e nog bäst. Alltid varit och alltid kommer att vá. Oj gud våra framtidsplaner ;) huhhuh, sejer nog att om jag int har henne nångång mer så då finns jag int heller. Och dehä sejer ja int för att alla gör det utan jag menar det också.
Stiinalillanakkikioskilla♥

23

Hade svårt för att somna, vakade flera timmar och tänkte på en sak. Halv 4 på natten ringd wade åt mej som var med mäxä. Då förstod jag att jag hade somnat. Pratade en stund med han i telefonen, och efter de hadd jag svårt igen att sova, så var vaken typ en timme efter. Nästa gång vaknade jag 1. Låg en timme kvar i sängen och tänkte på samma sak före jag somnade. Direkt när jag öppnade ögonen börja jag tänka på det. neee int bra nejnejnej
Och har ingen julfiilis och imorgon e de julafton. great


Nneka - Heartbeat (Chase & Status Remix) FULL CLEAN VERSION

22

ÄÄÄÄÄÄÄH, två dar till julafton, VARFÖR känns de int som de?
Var i stan och köpt de sista julklapparna. Fick dedär stativet från anttila också för 20€ :)
De var mina dagens planer. Usch va kallt de e där ute också. Heeeeeela -25!
Borde skriva modda uppsats som är andra delet av provet jag skrev på måndag.

föreningens julfest i bilder

team iron
vann stolleken
årets platinum♥

sä olit oikees

in love
ca 08:45 fick jag ett meddelande av janni "hej var e du?:)" börja tänka att vadå var jag e? hemma såklart och sover. Blev lite vimsig och skicka att om vi har skola idag och som svar kommer det att vi har julfest. BRA GJORT MAWS ONCE AGAIN. -.- Trodde vi hade julfest på kvällen klockan 9 inte på morgonen. GREAAAAT, så jag missa julfesten totalt.
Nåh jag forsatt att sova och vakna nästa gång 1. Senare på dagen for jag med lawwis och skrinna.
Och nu redan är det kväll, ojojoj vad dagen går.
Morgondagensplaner är att fa till stan och köpa sista julklapparna och stativet om de finns kvar! hope so.
bibs på bild från förra sommaren!

bow n arrow

utan skor ;) ahh!
jasmys bild (jasssmy.blogspot.com)

KRYA PÅ DEJ! ♥


jullov

Börja för min del idag, eller igentligen imorgon för har julfest imorgon. Vad ska man sätta på sej?
For till skolan idag och skrev modda provet som sagt, och de gick nog int bra :s eller tror de int iallafall.
Efter skolan for jag direkt till lawwe där var också sanna man int sett på en stund. Och antagligen imorgon ska jag kanske med lawwe och skrinna, vet int när jag gjort de senast och om jag har skrinnskor kvar nånstans.
Bilder från igår kommer så snabbt jag får liv på kameran. håll ut
saknar dedär håret :(

23:04

När jag kom hem från siics börja jag plötsligt städa rummet :o Blev nog int klar bilder kommer som före och efter.
Senare idag var jag på föreningensjulfest och därifrån kommer de bilder. Orka bara vänta. Bilder från tävlingen kommer också så fort jag hinner/orkar.
Efter föreningens julfest for jag en stund till variskas plan för att prata med anssi och joni en stund, direkt hem till en vaaaarm bad. Och nu har jag varit duktig och raderat hur mycket onödiga bilder som helst från datorn.
Och nu ska jag och sova för ska till skolan halv 2 och skriva modda prov, borde läsa lite också!
Plus att jag ska vara med efterlängtade lawwe imorgon.
gonatt för min del nu:)
ps. man märker datorn är snabbare nu! SAKNAR HONDE SÖTIN TI VÄNSTER♥

19:15

Nu är jag hemma. Fick lite julklappar köpt. Vi gick med siic från stan till ishallen, och gud va de va kallt. Hade ingen kännsel i låren, ennutill när de e uuuuurkallt i ishallen. Men som tur fick man skratta så man hadd sjukt i magen. Tack för det mikke, mäxä, wade, joni, tepi, ane & jenna. (siic) Och stakkars mixu som blev typ skadad hela tiden då han spela. Men di vann 3-2 :)

Nu ska jag lite äta och värma mej och sen så småningom ska jag börja fara till mitt andra hem till siiiiiics övernatten. Och sedan ut kanske ennu med mixu, tepi och joni:)

Ja men påtal om gårdagen. Den var lite en aning hemsk.
Det var meningen att jag sku fa med joni på bio och se på rare exports men den funka just int igår pga. tekniska fel. Så sedan for vi till makuuni och hyrde en skräckfilm som var int så hemsk, den var med äcklig. Black Christmas. Sent på kvällen följd joni mej nästan enda hem. Först lämna vi vid ett litet plan nära mej och prata en stund. Vi hörde hela tiden ljud från skogen och när iset knaka till. Just som i en skräckfilm. I ett skede blev jag så skrämd så jag tänkt få hjärtattack. Eller båda blev. Sedan kom han en liten bit till och så var det där en sk. "pressu" som let hela tiden och perus igen hörde vi ljud allstansifrån.
Hade urkallt just då, hade ingen kännsel i tårna int alls. Hade flera timmar efteråt ennu kallt i tårna.
Men hande människan e härlig :) ♥

stan

med siic, senare till ishallen! hinner int skriva nåttt om igår så de kommer senare.

YEEEEEEAAA

Kan de bli bättre, fick vår efterlängtade biobiljett från skolan (gäller även 3D) för att vi var med i lucia.
Vi slutar snart, och sen typ nästan jullov
och ikväll med en härlig människa ! :)
THANK GOD IT'S FRIDAY

uus tulevaisuus taas yeee

Ska bara lyssna på mej själv!
focus now

chill

Haft en chill dag. Börja med två timmar word och sluta med en timme tidigare än egentligen och med film! :)
Idag har jag inga planer, så blir väll en hemmakväll.

Gimme that Mo-Moet
Gimme that Cry-Crystal
Ladies love my style, at my table gettin wild
Get them bottles poppin, we get that drip and that drop
Now give me 2 more bottles cuz you know it don’t stop

uttagningarna i tammerfors

resultat


jag gör det igen


brist

Har ingen aning vad jag ska skriva om? Typ min dag. De händer ju int nått speciellt, förutom hade matte prov idag och om jag har tur har jag ett rätt. Och idag då sista "träningarna" med dedär undebara laget, nästa gång e de på julfesten och sen ca en månads paus och sedan nytt lag och nya tag.
ge mej sommmar

tvåtusentio

ÅRET.
Hur har året 2010 varit för dig? - helt okej
Bättre än förra året? - hmm, svårt att seja
Någonting du aldrig kommer glömma 2010? - troligen
Har du flyttat under år 2010? - nej
Har du hittat en ny låt som du älskar?
- jovisst
Isåfall vilken? - hmm, flera! men mest partylåtar
Har du druckit alkohol? - jo
Har du kysst en främling?
- minns int

KÄRLEK.
Hur har din kärlek varit 2010? - bäst typ
Har du varit kär? - joo
Har du sagt jag älskar dig till någon? - joo
Har någon sagt jag älskar dig till dig? - joo
Har du haft ett hemligt förhållande?
-  nej

SORG&HÄMND.
Har någon i din närhet tagit självmord?
- nej, som tur int
Har någon i din släkt avlidit? - nej
Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? - int vad jag minns
varit i slagsmål? - nee

PERSONLIGT.
Har du gjort någonting du ångrar? - jep
Isåfall vad? - mycke och lite till
Har du skämt ut dig? - tyvärr joo :D
Har du ljugit för en vän? jo
Har du varit ute en hel natt?
- kanske :o minns faktiskt int
Har du blivit tagen av polisen? - jea

Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? - jomenvisst
Har du sovit i samma säng med ngn i samma kön?
- jo

SKOLAN&FRITIDEN.
Vilken skola går du på? - Vyi
har någon varit elak mot dig i skolan?
- int sådä personligt elä va de heter:D
Har du gjort ngt framsteg? - säkert:D
Haft alla rätt på ett prov? - HAHA NÄÄÄÄÄ

VÄNSKAP.
Har du träffat nya vänner? - JO!:)
Har du förlorat en vän? - neee som tur int
Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? - kanske:o
Har du gått bakom ryggen på en vän? - vetinte
Har du ljugit för en bästavän? - säääkert
Har du haft en relation med en vän? - liksom
Har du många killkompisar?tror de

naglar

Jea, resultatet

WCV platinum 8/13

Vi förtjäna en bättre plats! ♥ girls, luv ya.
Dehär lage va unberbart, om en månad kommer de nya! tillochmed -96 kommer.
Bilder kommer när jag hinner/orkar laga.
Hännät heilumaan tytöt! och hertat ;)
Och nu just håller jag på att lacka naglarna och stylar lite.
ps. keep it media.

platinum 2010, it's soon over :(

Idag då var det sista träningarna med dehä härliga laget♥
Första och sista gången vi hadd en sk. "ren" program, eller jo om vi int räknar dedär ena ;)
På fredag e de lähtö mot helsingfors, på lördag tävling och sönda bara titta på och heja.
p l a t s k i t 2 0 1 0 i ♥ u

janinas bild

körtelfeber

yea, och har tävlingar på veckoslutet! Har lite svårt att andas emellanåt, men VILL INT HA EN SLANG ELLER ANNAT LÅNGT INNE I MUNNEN, så nej tack till läkare!

cruiiiiisa

Har haft ganska chill dag. Första timmen hadd vi matte och de va enda "riktiga" timmen, sedan hadd vi fototimme och så for vi till stan för att se om de går att filma på en place. Tillbaka till skolan och så hadd vi lucia övning, mat och till korsholms högstadium och prata med läraren, därifrån till sundom och söderfjärden, och nu tillslut tillbaka till skolan. Och nu väntar jag att slippa hem, jem joinar och hälsar:)
Förresten då vi körde i sundom, så stod det en lastbil stilla på vår sida på vägen och, det var nära att vi sku int ha krocka, för solen sken rakt i ögonen så man såg inget och så hålld johan (kuskin) på att visa sin alarmljud från telefonen. Så tänkt bli döden today!
Och sista träningarna idag före tävlingarna, please armbåg, be strong

ei oo mitää menetettävää

Min dag börja ju bra iallafall, var pigg på morgonen, och var nära ögat att missa bussen men hann. Sedan blev dagen trög till slutet. Men hade en rolig/mysig kväll igår me härliga människor dvs.
wade
mikke
& annila
har int nån annan bild på joni :) så de får duga.
Hadd alltså jo en helt trevlig kväll ;)

pipa

Right now, framför en 27tums mac!

PERFEEEEEEEEEEEEKT

Har så jävla bra fiilis ettei mitäää rajaa :D har haft så perfekt kväll med siic, älskar dej ! ♥ trodd aldrig kvällen sku bli sånhär, siic ja vill bara sej DUE BÄST!
var här hos siic, med annila, mäxä & mixu ja hengessä mukana raukka-mikke:) ♥ pojkar ni e härliga, och tack fö ni underhöll vår kväll!
Skriver mer imorgon :) Och imorgon med mikke & annila. haha ojnej, siic haha vafan:D du vet what. :D .... ihasgjksjittunu.. :D:D:D ja tror jag börjar vá en aning trött, later

lupaan sunnuntain naama vakavana

Har blivit smått ändrade planer på veckoslute.
På fredagen: lillajul & duschen only
lördag: fota vid ruinerna (skolsak), baka helt själv pepparkakor, solf
idag: träningar består dagen av bara som jag vet hittills, blir inget att träffa j todaaay.
Ska försöka träna idag, men ingen aning hu de ska gå. En vecka från "olyckan" och armbågen e fortfarande sjuk.
och hadd en bra kväll igår! :)
later

12-14.11

coats :D:D:D
ser ni pojken som går där uppe? tekniska problem och jag tror att jag aldrig kommer att glömma de:D

you got 2 know

Härligt att vakna 11 tiden när basson e på full volym och dendär väggen mellan mej och min bror e TUNN. Sku int tro att de e alls vägg emellan. Hör allt vad han pratar med normalröst -.- Dehär får man väll höra enda till tisdagen... minst en gång om dagen nu när mamma har farit till sverige till min gudmor!
Min veckoslut kommer bli brååååådis.

idag - duschen, (laws?) baka pepparkakor om jag hinner, och till fanny på kvällen med laget.
imorgon - solf, + annat som jag int minns nu just :oo och KANSKE spendera en stund med laws.
söndag - träffa jaakko snabbt! träning, göra ens "uppsats" kanske.
sötsiic

vad vill jag?

ja, ingen aning! Har ingen jävla aning. Ja vill ett men endå vill jag annat. på söndag... på dagen. JAG BLIR GALEN, vad ska jag göra/säga? ja klarar int av dehär. Eller int iallafall utan tårar. WHAT? sir denhä situationen som svartvitt.
vill han? vill han int? fan va allt ska va inveklat. Kan de int bara va söndag?
ja vill men ja vill endå int. ääääääh, vafö gick de som de gick? okej nu vill ja endast krama dej länge och släppa några tårar ner för min kind.
Aku mencintaimu♥ j,

förstår ni?


hur sjukt jag har i armbågen? (vänstra) Men de håller på att gå mot bättre håll men den e sjuk för de!

HJÄLP MEJ

Ska ha bild till skolan och jag vetint vad jag ska fotaaaa?
Det ska vara en finlandssvenskbild, som väcker kännslor. Har någon ideér? :s

RSS 2.0