dagens fråga


spåkulan

Någå nytt?:D hahha nää

one

Vad ska man börja med?
jaaa-a, variskas nior var i vår skola och bekanta sej. Har tillochmed filma lite på kortfilmstimmen. hehe, eeh öö. Vetint rikti vad jag ska sej. Armbågen min sitter fortfarande kvar och e sjuk. Och får fortfarande den int böjt eller rakt. OCH IMORGON FÅR MAN BÖRJA ÖPPNA SINA LUCKOR PÅ JULKALENDERN!
Bara 25 dar till julafton!
Såhär såg man ut på mattetimmen :D
Och sedan på kortfilmstimmen
lärarens bilnyckar och spada och bil förståss ;)
ps. brtils bilder!

bilder från gårdagens uppvisning

oho

jag tre dagar framåt

ledskada i armbågen

e jag okej?

joo men nää. orkar int förklara vad som hänt. Men jag dör i denhär värket. Gjorde akrobatik på uppvisningen och de knaka till och tog sjukt, destomer vet jag inte vad som har hänt. Men de värker som FAN. Hoppas bara att jag int har dedä samma som en annan i laget har i sin armbåge. Men på morgonen till läkaren, ingen skola för min del då. Kommer annars också att måsta fa på en ''lagkeikka'' dvs. föra mattan tillbaka till hutski.

HUUUUUR ska jag kunna sova när jag kan int böja armbågen? inte rakt och inte böjt. Måst ha den hela tiden i 90 graders vinkel. Har haft på is nu i 2½ timmeÄÄÄÄÄÄÄÄ jag döööööör

och btw, JESSSSSS NIKO N. VANN BIG BROTHER 2010!!!!!! =)=) en positiv sak iaf
(9kk)

just nu

och nu blir de att baka bulla :) vad gör ni ikväll då?

morgonträning

Hade träning från 12 - halv 2 idag. Och imorgon uppvisning med hela föreningen

Har ennu inga planer för idag, men de kommer på vägen!

smakprov




know how 2010

jepp, jo var där och fota och redigera bilderna och printa ut di förståss i år :)
De va über kul, men stressit! Min "dag" var från 8-12, men fortsatt endå till halv 4.
Efter know how for jag till stan med bertil och sna, sedan till hjälpledarutbildningen och hem!
Nu bara chill här tjohopp, och om 10 minuter, bb♥
 anssi♥
renko jossu vili♥
jem anna ina♥

anssi annila eetu♥
jem♥

japan

Idag på träningen ska vi ha "kinestema" haha, för att förra träningen gick som dom gick ;s Och kinesika & japanska cheerleaders är megasuperbra! Och därför ska vi ha långa sockor och håret som kineserna och japanerna ;) för att få denhär fiilisen.
kineserna:

och japanerna:

min nya kärlek!
vakaaaaaaas första filmprojekt! :) som består av mej, jem, ina, bertil & janni

m u s i k

Regler:
1. ställ in musikspelaren på blandat
2. byt låt efter varje fråga
3. skriv ner låten som svar på frågan, FUSKA INTE


Hur mår du idag?
loca

Hur kommer dagen idag att vara?
don't break my heart

Vad var de första du tänkte när du vaknade?
ravers in the uk

Vad är de sista du kommer att tänka innan du somnar idag?
dangerous

Vad skulle du få heta om dina vänner bestämde namn åt dig?
lip gloss

Hur är det med kärleken?
Got 2 know

Vilken låt passar bäst in på den du är kär i?
remember the name

Hur mår dina vänner?
sexyback

Tycker dina vänner om dig?
now that were done

Hur ser folk dig?
big city life

Spanar folk in dig?
fer sure maybe

Kommer du alltid att bo kvar i Finland?
this is my life

Hur kommer du att dö?
sweet shop

Vad skulle du ha hetat om du var född i framtiden?
only girl (in the world)

Vilken är din oturs låt?
follow me down

Vilken är din tur låt?
watercolour

Vilken låt beskriver ditt utseende mest?
get low

Vilken låt beskriver din personlighet mest?
electroshock

Hur går det med ditt liv?
beautiful

Hur kunde det ha varit i ditt liv om du valt andra vägar?
i will remember you

Vad ska ditt första barn heta?
bring it on

Hur kommer ditt liv att bli?
dynamite

Vilken låt stämmer mest in på dina föräldrar?
carry out

Finns det någon som är hemligt kär i dig?
puhuvakone

Kysser du bra?
kuuntelethan mua

asiaaaaaa

hej again efter en dag!
Tänkt berätt om mina vrister (jätte kul, tänker ni säkert)
På träningen gjorde jag en såndär akrobatik"serie" och landa lite "fel" kan int rikti förklara, men tog jätte sjukt i båda vristerna. De bara plopp och så var jag med båda vristerna på mattan och dit lämna de.
Efteråt börja jag tänka att tänk om båda vristerna sku ha gått av, JAG SKU SITTA I RULLSTOL! :O bara plopp och så sku di vara av. Glad för de att jag dricker mjölk, för jag lovar di sku ha gått av annars, kom så hårt "fel ner".
Bilderna från tävlingarna kommer när dom kommer ;s

...

Har int haft lust att blogga, int huvudtaget att vara på datorn! de e int lätt, ska jag säga.
ALLT påminner mej om han

sköldpadda

janni e gooosi ! ♥ tack

vila int säg nå annat...


11:18

I skolan för tillfället!
GÅRdagens träning gick ju bra för alla. Igår var jag sugen på att träna, och jag lovar vår akrobatik kommer bli bäst om alla fortsätter i samma takt! :) soooooo happy! proud of you PLATINUM♥

Idag har hjälpledarna träff i kyrkan (boring) och imorgon för min del kids action night för lågstadiebarn! :D
Och idag igen träning, HAPPY !
och ja förresten jem hälsar ;) thiih

emmas bild!

9/13 (18)


tsiir

börja för en stund sedan och tänka, vad sku jag göra utan cheerleading? Har tänkt flera gånger att sluta, men egentligen vad tänker jag med? cheerleading betyder ju allt för mej! MEN kan hända att jag måst sluta pga. armbågen eller ryggen :(
Ska på ett nytt läkar-försök efter fm tävlingarna med min armbåge!
Föresten joo, vi slapp vidare till fm tävlingarna! plaseringen var ju lite sämre, men huvudsaken att vi slapp vidare!
9/13
Platinum "fitladies" ;)
litet smakprov, bilder kommer när jag orkar sätta bilerna på datorn

om ca. 3 veckor

SKA VI TÄVLA I HELSINGFORS !!!!!! SM HERE PLATINUM COME ! :)
Klockan är 9:06 söndag morgon. Idag gäller det bara att ha bra fiilis och skrika rösten av sej!
LYCKA TILL IRON & STEEL♥

ääääääääääääääääääääää

om en halvtimme ska jag börja fa mot stadshuset, och sedan resan mot tammerfors! jag hatar pirr känslan när man står bakom draperiet och väntar på sin tur att tävla. Nu har jag lite sån känsla och den känslan tycker jag int ALLS om.

Men önska oss lycka till, here we come... the BEST platinum ever




sannas pappa har fotat!

SWEET SIXTEEN ! ♥


HOPPAS DU HADD EN FIN FÖDELSEDAG, GOOOSE!♥

allhelgorna

Förlåt för dåliga bilder, men de va jätte svårt att få bilder!
min gudmors mamma


nåns?


11.11

Idag i skolan så var det en normal skoldag förutom att kuula opisto var i vår skola och spela och sjöng. Rikti myyyysit. Var efter skolan och hämta en ny perm och häften, sökte efter guld-glitter till håret men hitta int, så får köpas i tammerfors sen.
Gårdagens träningar gick bäst på senaste veckorna, så därför har vi int träningar idag, OJ FAN BORDE PACKA! imorgon start 15:00 stadshuset!
janinas bild

bra, dåligt?

huh vilken dag, har delats med skratt och gråt. Vetinte om man ska vara glad eller ledsen!

Men de bra sakerna idag:
Skrattat med goda vänner, vyi vann sista matchen i innebandy (såg den bara så vetint hur resten gick) fick gott skratt

dåligt: Blev 10minuter försenad av timmen så vi fem (jag, jem, janni, ina & bertil(anna)) slapp int in på timmen så nu får vi olovligfrånvaro, pga. innebandyt
Min FAVORIT granne ska flytta till helsingfors :'( , fick veta de på timmen just så heeehhhe, kul ti gråta på timmen, men kuna int nått åt de. Ni tycker såkert att jag e fjanti men han va int en vanlig granne åt mej! :( han va den bästa, snällaste! äääää. Kommer att sakna honom, och lovar jag far till helsingfors och se på honom!

bild från idag, påsamma outfiten. PUPU!

kortfilm

Just nu i skolan
kan inte vända bilden, sorry for that ;)

vifta svansen

Tisdag, dagen när jag brukar vara ledig, har int hänt nå annat än var med siic en stund. Helt skönt att int göra nått bara vara hemma!
Har 2 träningar före fm kvalet. ÄÄÄ! och 4 dar så tävlar vi och 3 dar tills vi far.


-3°C

Mammas egenlagad pizza e bara så bäst♥
Blev tvungen att köra till träningen med skoter i -3 grader, var helt säker att jag sku falla men gjord int de! När jag körde hem så i roparnäs apotek och butik så där då var det en bil som snurra runt, alltså i en cirkel då det var så halt. Då blev jag lite rädd och var typ säker på att jag sku köra omkull. Men klara mej!
Har inget att skriva om.
så tack och hej
brunheten :(

!

miska ! :( ♥

20:06

Uppvisningen... jaaa den gick nog annars helt okej om man int man räknar med didär två "olyckorna". Kanske det hämskaste var att de som satt i publiken tänkt att vi är helt dåliga ! :(
Vi har aldrig haft nått liknande, som jag kan komma ihåg.
Fuck no, it's monday tomorrow, och bland de första gångerna jag tänker att jag har INGEN lust alls att fa till skolan, beror på säkert att vi har en ny period och träningarna gick som dom gick!
Om 45minuter big brother talk show, och senare sista avsnittet av ysiluokka

Förra helgen i alskat

fanny och snas barbie täcke;)
mace och hans fina täckning :O
alex, mace & tobbe
our love♥
mace laga mitt leppomada
pussa pappret
och resultatet
väntan på mamma hem från kyrkan
och sen i bilen

can't be

Nudå har jag kommit hem, hadd en riktigt trevlig kväll igår. Speciellt dendär mannen i övrevåningen :o :) !
Förde siiclilla till träningen och for därifrån till jaakko, sku vá där en timme men tiden dröjde ut som vanligt. Kan hända att jag far på kvällen igen.
Allhelgorna idag, och far med mamma till begravningsplatsen och tänder ljus på moffas grav, och min gudmors mammas! Och kameran släpar jag med.

until i see you again

Far med henne nu snart till hennes mamma övernatten, gonna be a wild night? eiku hä?!
take care♥

7

Älska fredagar♥ Hade från gymnastiken idag tennis, så kul! Men blev lite störd med jem på två pojkar som va där på prao. Alltså dom gjord int nå annat än jobba men de störd oss en aning :D
Nu har jag fått alla låtar som jag vila till min ipod, gud vilken PARTY feelis ja fick av dom! Blir kanske att fara till siics mamma övernatten. Annars blir de väll en hemma kväll, eller ut med nå kompisar senare.
Men har blivit kär i denhär låten
PROMOE - DEKADANSEN♥

Nu ska jag ladda upp bilderna från alskat, men lovar inget jag publicerar dom idag :) HA tålamod mina vänner

8

Har haft en helt bra dag. Vet ni, jag tror int jag klarar av en hel dag i skolan utan att skratta.
Nu har vi bara 4 träningar före fm kvalet, och 8 dar tills vi far! Det här året är dom i Tammerfors.
På söndag (7.10) Från 18:00 - 19:00 får man komma och se på när mitt lag uppträder före fm kvalet.

Imorgon är det sista fredagen på denhär perioden jag slutar 12, sant men sorligt :(
Så småning om ska jag gå och sova, så fort jag har laga nya låtar på min ipod!

sangat menyesal

Har faktiskt haft allt annat än datorn att tänka på.
Börjar ju lite bli nervös, vi har 5 träningar före fm-uttagningar :s och sedan tre veckokr från det till fm tävlingar om vi slipper vidare.
Borde också sätta in alskatbilderna från görra helgen och alla andra bilder. Måst se om jag hinner!
bilderna e från igår ! :) och de e jem som joinar mej på domhär bildera

16:51

Usch va jag ogillar måndar. Sista sånhär månadag på denhär perioden. Fick ut vårt finska förhör. Finskan där e så otroligt lätt. Ena förhöret hade jag 35/37. Och andra 10/10.
Om ungefär en halvtimme så drar jag i väg på träning med mitt favoritlag.

RSS 2.0