3012012

Skola från 8 till 3 idag, men det var okej, dagen känndes int så lång i idag som dagarna till tre burkar kännas. Niorna från kstad var och bekanta så tid for det en timme plus annat strul.
Fick veta finska provets resultat också förresten idag och blev jättenöjd, med 3- och fick på betyget en tre. wuhuu

Denna kväll har jag spendera med goosebarnemitt. Och ska nu gå och sova.
Så härligt att sluta 11 imorgon♥
akrobatikslägret i helgen :)


:)

Veckoslutens träning, DONE! 6 timmar har jag tränat igår och idag tillsammans. Och mina muskler e så LIMIGA. härregud jag har aldrig säkert haft alla muskler sjuka på samma gång. Jag har vaderna, låren, bakrelåren, magen, ryggen, armana, axlarna, nacken sjuka och det är pina.

Vill int veta sedan imorgon hur sjuka som kommer då vara.
Huh, nåjaa anyway så va de jätte roligt. Mika och Tomik var så roliga och bra att lära :) För er som int vet så mika e ju sedan världsmestare i parterstunt i cheerleading, och tomik e jenkkivalmentaja. :)

Mindre om en timme ska jag på coachmöte, första iår.

satt och lekte

med en bild på mamma som jag tog idag. Såg guiden från moderskeppet och försökte laga en likadann och det är meningen de skulle bli vampyr"aktigt". Men nu e jag bra och har int spara det tillräckligt bra så jag kan inte ladda upp den så jag måst göra en ny men jag vetint om jag sku orka så de kanske lämar och provar på annat sedan.

Ska nu till duschen och sedan ska jag befinna mej i västervik, surprise.
Imorgon ska jag vara 12 i roparnäs när akrobatikslägret börjar ;) taggaddddddddd!!
Detta är även sista inlägget för idag.


torsdag

Dagens finska prov gick super. Dagen var lång men jag klara mej med att trösta mej själv att jag slutar 12 imorgon.
Jag har bara grym ångest för skolprojektet!!!! 3 weeks to go


new bow


Sedan när jag har tid ska jag göra en guld en :)

20-22.1


"tåget avgår från spår.. FEM"
 

i'm gonna be by your side


hej igen

Efter två veckors paus från cheerleading ska jag igen och träna! :) jee!
Denna dag i skolan har varit kanske den onödigaste på länge.
Jag har finska prov imorgon och jag har inte läst ennu nått men inga problem.

naglarna ska förestella palmer men jag vetint hur mycket det sen slutligen liknar

-

Huhhuh, vilken lång veckoslut. Har skratta så mycke :D Har int heller så mycke bilder. Fick lite problem me tåget tillbaka till vasa från lahtis men de redd upp sej sedan ;)
Hemresan i tåget var överlägset bäst.
Jahapp, men tillbaka till skolan då. Hade SÅ svårt att sita upp på morgonen, fick knappt upp ögorna var så himmelens trött.

cover


c ya

Sista inlägge för denna vecka antagligen.
Klockan e aaaaaalldeles för mycket och har packa nu också.
Fick världens chock när mamma hade köpt en ny telefon ti mej! en galaxy ace.
Nu ska jag göra snabba uppdateringar och sedan sova och på morgonen åka hela dan tåg till lahtis > vierumäki :)

world go boom


wäääwäwää

+ jeeejjejejej, fick praktikplatsen :)
+ inleder min helg efter 3 idag
- ska kämpa med träningsuppgifterna ennu idag, satt igår hela dan med det
- jag fryser

efter 1½ vecka kom den hem



detta kostade mej 2e, i ♥ ebay

ingen rubrik

Lite sämre bloggning nu igen. Vadfan har jag gjort? .. nåjaa till saken
Min telefonen e kaputt så ring INT åt mej, men skicka kan ni, för de hör anyway inget. Och så bilnkar de ljus hela tiden från min telefon och de e störande.
Jag borde få ett samtal idag om jag får dendär paktikplatsen och FAN om di ringer från priatnummer så kan jag int skicka meddelande tillbaka och seja att telefonen funkar int. Då blir de att fa dit då.
Idag ska jag göra flera sidor skolningsgrejer tills veckoslutet. Kommer att fara på fredagsmorgonen med tåget till hesa och därifrån med buss till lahtis.
Igår kväll tänkt jag dö i magsjuka, jag aldrig i hela mitt liv kännts så dålig i magen som igår.
Och anyway så slutar jag snart.

!


redan söndag




Lite bilder från sista tiden.
De e redan söndag och jag tyckt jag gick just ut från skolan och fick helg.
Min helg har nog int varit så händelserik. Har varit med sami på fredan, och igår på kvällen var jag och såg på hans match med ina som de förlora.
Idag ska jag till roparnäs som på varje söndag.

:):)

Fredagen den 13, och det borde vara en olycksdag. Jahapp, inget dåligt har hänt mej, bara bra :)
Kommit hem med en massa saker. Mindre nödvändigt och mer nödvändigare.
Har även och frågade praktikplats och sku få veta om jag slipper dit nästa vecka.

När jag och mamma for hem från stan hade en mopobil kört ut ur vägen i en dik typ, eller nästan i ett dike, men iallafall rullat ner och bort från vägen så den lämnade på taket.
Sedan när vi kommer till gården hade plogbilen varit där så det var ungefär 40cm snövall när man ska svänga in vi gården så då tog mamma plogen i handen medan jag satt i bilen och körde lite. Härregud jag kommer ju aldrig att få kortet, det var så svårt! :D gasade knapp nått så for bilen hårt iväg.

Snart kommer goosebarnet mitt hit. Och så ska vi ha en myskväll med massa att äta.

11:34


jag behöver hjälp!

Ge mej ett ämne jag ska fota till ett projekt!!!!!

1212012

Normlan tråkig skoldag, vi fick teströsta till president valet idag de va enda som va lite speciellt.
Imorgon e de fredagen den 13, och jag tror faktiskt inget kommer hända mej de brukar int göra de.

Imorgon slutar jag 12 fyfan så skönt, sen ska jag till stan på buisness.
Och nu är jag faktiskt trött och tänker gå sova.

int min dag

Vaknade idag en timme för tidigt än jag behövde och var 08:45 i skolan och jag börjar 10 idag. Sedan ennutill så försover jag mej. Glömde ett papper hemma också. Får se vad annat tänker hända mej.

Gårdagen var int så speciell heller

EDIT: haha jag har tydligen sovt när jag skrivit detdär så myki stavfel :D

en liten uppdatering bara

Har inget att berätta om denna dag, förutom att jag har varit i koma och halvsovit typ hela dan :D och gårdagen var jag konsti och hyper.


Istället vill jag seja att nästa veckoslut kommer jag att befinna mej i vierumäki på "valmentajakoulutus" med krista och stiina. Och veckan efter de har vi akrobatiksläger här i vasa vart alla runt om i finland kommer som tillhör scl. taggataggataggad!
hihi goooose


m0rjens


JEEJEE, steel träningarna har börjat så bra för oss :):) e så happyyy!
Jag har besökt tandläkaren idag och kommit med sådan resultat som två små hål på konstiga ställen + en massa karies :o sen tog dom ennu röntgenbild från munnen så att de sku ennu se om jag har mer hål. Har en ny tid nästa månad.

Denna dag har bestått av tre timmar modersmål och fyra timmar finska♥

och i skolan igen

Har sovit ungefär tre timmar inatt, alla vet nog säkert varför.
Söndagens steel träningar gick jättebra!!! wohooo, flickorna va så duktiga :) And this gonna be priima.
Denhär perioden sir nog faktiskt helt bra ut. Slutar tre idag och ska befinna mej i västervik efter skolan.
HAHA nån så jävla random bild från förra året! :D:D

glaaaaaaaaaad


MIN BABY FUNKAR IGEN!!!!

ladybug :)


lalalalauantai

Vill sen meddela att ni kommer int att få nya bilder på vetefan hu läng, i'm sorry!

Har int gjort nått annat än varit och tränat. Lovet har varit långt men jag e int ennu färdi för skola. Vill ha evig lov.

Vetint hur bra de syns men här har ni nuuuuu

opublicerade bilder


S A T A N

Nu får ni ursäkta mitt språkval!!

hahahha voi vittu! jag kan int göra annat än skratta och gråta på samma gång. VOI HELVETE.
Jag och sami faller från samma stol (alltså en såndär stol med rullar) och vi stöter oss sådär lite och jag faller rakt på min väska. I väskan finns min kamera och min blixt. Och såklart så antar jag att kameran e okej.
TILLS nu sent på kvällen jag försöker ta bild och den fokuserar int, jag tänkt att nåjåå att den e på MF. Men sedan plötsligt funka de int att zooma heller och jag ser på obejktivet, GREAT den har böjt sej snett. JUST MY LUCK♥♥♥

så jaa, ska nu försöka få den att funka och hoppas den int får någå större "skador". min känsla nu just:
FITTIG SOM FAN


060112♥

Igår valdes ett nytt juniorlag eller okej egentligen två men är nog nöjd med det jag och krista kommer att träna ;) jeejeee.
Idag har jag varit i botniahallen med stiina mellu jannika & teresa, jag for sedan tidigare än andra.
Före 6 tiden på kvällen anlände goose hit som jag int har sett på evigheter och jag drömd just denhär natten mardröm om han :(

TODAY IS THE DAY

JAG ÄR SÅ NERVÖS inför uttagnignarna för juniorerna. Jag skulle vara ennu mer nervös och i panik om jag inte sku fa och titta på iron uttagningarna. ÄÄÄÄÄÄÄ

Nå igår endå så börja första riktiga träningarna med platinum. Gick bra och vi e så stort lag.

bilden e lånad från fb! som e ursprungligen emmis. Två fattas härifrån.

NU ska jag planera lite till uttagningarna och sen kan jag pusta ut en stund.

23:39

Såg filmen taxidermia och den var så himla konstig, de går int ens at förklara med ord hur konstig den var ni borde se själv den men den är nog ingen sevärd enligt mej :D

Men nu ska jag förengångsskull (okej hur fan skriver man dedär?) gå sova i tid med huvudvärken.


huh

Dagen har bestått av stiina och första träningarna med nya laget. De kommer nog bli bra :)
Min gudmor har förresten kommit hit nu också och ska vara här i 5 dar.

Imorgon blir det planering med krista om inkommande uttagningar.


och sådär så var det över

Nyåret var och for. Hade helt rolig kväll som sluta lite för tidigt. Men inget vinner förra årets nyår :)
Ja vetint alls va jag ska berätta då jag har int rikti nått att seja.

Imorgon börjar endå efterlängtade PLATINUM träningarna. Dvs. seniorerna är tillbaka!!!! ::)))):)::):)
Kommer ha lite busy vecka när träningarna börjar och sedan ska juniorerna ha "uttagningar" och sedan ska jag hinna göra en massa annat denna vecka och jaaaaa.
Men här har ni lite bilder från nyåret.





vår enda raket och jag LYCKADES få en bild.. :)

och int tog de ju nå länge igen att ladda upp bildena........ typ hela dan once again.

RSS 2.0