and have you lost the same things I have lost?

Idag har de varit så sjukt varmt, när jag hadd vari i solen typ 10-15min så svettades jag som en gris, de e tur att man har en pool vart man kan gå och svalka sej!
det e typ de enda vad jag har gjort. eller joo jag laga plättar också, alltså jag e nog en sån master chef när de gäller mat (facepalm), före jag hinner laga smäten på stekpannan så bränner jag smöret och de luktar förjävligt. Konstigt nog blev plättarna tillslut helt bra men smaklösa. 
 
Har påbörjat packningen och reseväskan e nästan full och jag har int ens packat över hälften ennu... #girlsproblem
igår kväll/natt befann jag mej på balkongen eller okej hela dan. Mamma har städa den och piffa om den lite. 
Det e så himla mysigt att va där nu. har börja uppliva mitt piano spelande igen, så satt på natten och spela.
JA förrsten har också uppliva (om de ens e nå ord) min tyska, har läst från tyska häftet från åttan i högstadiet och ska börja läsa textboken också ;) kom int ihåg att tyska va såhär svårt. Jag tyckt tyskan va lätt då men nu e den så himla svår.

RÄYH

bara för att stiina sku ha nå ti läs 😂 eller jag vet nu int hu myki hon kommer att få läsa, kanske de kommer bara bilder för de mesta.
Hahah bl.a sånthär ryms det i vårt liv, nästan så man skäms :D
Imorgon ska vi befinna oss på beachen direkt från morgonen, och senare fota som int jag åtminstone har gjort på evigheter! 
 
2 DAGAR TILL TYSKLAND, 20 DAGAR TILL TURKIET

you show me what it feels like to be lonely

Once again ellie i bakgrunden ❤ nu e det endast 3 dagar till tyskland, de mesta är väll klart inför resan, men sovplatsen är ennu öppet :| och inchekningen tillbaka! 
jag kommer att vara halv 10 på morgonen i tammerfors 2.8, och sedan snabbt som attan hem med tåget, om allt går som det ska så när jag kommer till vasa har jag 10min på mej att ta mej till trefaldighetskyrkan och byta kläder inför mommos begravning, stressig dag! 
 
igår kväll for jag till joni, via butiken för att köpa chipu & dipu, såg på tv och prata! Det var meningen att fa sova t i d i g t mutta toisin kävi, for och sova typ först 5 eller halv 6. Vi prata om allt mellan himmel och jord, alltså hjärta på sånt! På eftermiddagen förd jag joni och matti till alskat (❤) , vet ni hur svårt det är att vara utan någon i två veckor man bryr sej verkligen mycket mycket om? Hoppas att jag kommer levade tillbaka till finland.
 
imorgon måst jag packa, och jag vetint ens vad jag måst ha med?! borde prata med min partner i lingen hur vi ska göra vår workshop, ääää allt e bara stressit och oklart och jobbit nu med en massa resande! keep your head high

my mind is on you

Hejhejhejhej!
Är jag lycklig? nä sku int säga de men helt semi glad, livet fortsätter fastän det verkligen e int lätt för tillfället.
senaste dagarna har ellie goulding på spotify räddat mina tankar, som bäst är hon i bakgrunden.
det är bekräftat nu! Begravningen ska hållas somtur samma dag som jag kommer hem från tyskland och hoppeligen hinner jag till begravningen också! måste måste måste spara pengar nu! 5 dagar på mej att göra det, fan fan fan.
senaste tiden har jag solat, chillat, varit med stiina, sovit sent, spenderat "för mycket" pengar, varit med härliga vänner, träffat härliga vänner, varit på villan, åkt båt och kramats :')
igår bl.a träffade jag nadja, alex och joni, satt nere vid academills brygga, åt jordgubbar och choklad, prata och njöt av solen. senare for vi till "bryggan" på en som blev till tre tillslut. Matti och pinja joina oss en stund före vi for till mattis vlla på andra sidan vasa, så härligt!  For hem därifrån efter 11, närmare halv 12.
jag hade så lyckad kväll, allt satt så bra, vädret, sällskapet, sommaren och drickorna.
 
idag har jag surprise cathat some bruna och simma, fört kompis(ar) till västervik och int så myki annat.
imorgon blir de väll en tråkigdag när det ska regna, de betyder en läsdag för mej då, eller städ dag ELLER en packa dag.
 

:|

Fortfarande ca. 1.5 - 2 månaders gamla bilder!
 
det känns som att jag har så mycket att säga men endå har jag inget att skriva om.
efter jag kom hem från alskat har jag haft så himla tråkit, ( och har blivit förkyld)  men som tur har spontana hjälpisarna hittat på någå ti göra. Har heller inga träningar på två veckor för vi har paus så det gör ju int saken nå bättre, eller egentligen på tre veckor för ska ju till tyskland.
förra onsdan när jag hadd varit en dag hemma efter lägret så träffades vi med en del av hjälpisarna på beachen och for senare till mattis villa för att chilla. Kände mej så hemma på villan, om jag sku ha en villa sku jag vara där typ 24/7. 
På lördan var vi med vänner i fontana, long time no see :) började kvällen hos jannika, hade lyckad kväll.
förresten på sistone har jag hört av massa människor (som jag int kan komma ihåg hälften ens) att dom har läst eller läser min blogg, och jag blev faktiskt nolad för jag har int skrivit "påriktit" på typ ett halft år eller ett år, senaste inlägget var ett "riktigt inlägg".  Men nu känns de som att jag bara pratar skit.
 
Våra fina konfirmander blev konfirmerade igår som var påsamma gång sorligt och roligt, sorligt därför att vi kommer int att träffas mer som en hel grupp som på skriban.
efter kyrkan, for vi hjälpisar och jaga rosor men hadd lite problem me de 😂 sen for vi på kaffe till vissa av barnen :')
senare på kvällen for vi med joni till emma för att se på nya kattungen robin, som e sjuuuukt söt 😻 såg fotbollsfinalen där också, som tur vann tyskland!
omg förresten nästa vecka far jag till tyskland!!! I'm not ready! 😳
 
Idag har jag bara chillat, sett på åskan, varit till butiken med mamma och lagat tacoplåt som blev så gott!

vad har hänt?

Senaste gången jag skrev var jag super glad, denna gång är jag ledsen.
jag har anlänt idag hem från en super bra vecka once again på mitt tredje hem alskat med en härlig flock med konfirmander❤ ärligt sagt trodde ja att lägret sku ha blivi dåligt, men jag e så glad att inse att saker kan vara bättre än det ser ut, nämligen på insidan. 
Har lärt känna igen nya människor och gamla människor bättre. Jag har varje år samma fiilis när vi åker hem > jag vill int hem, och de ville jag int denhär gången heller.
 
före lägret bodde jag ju en vecka ensam när föräldrarna var i grannlandet, jag berätta ju tidigare att jag hade ingen varmvatten och hadd skit kallt inne. Under den veckan skötte jag om mommo, köpt mat till henne, var med henne till sjukhuset och var bara med henne och njöt av de stunder när var med henne.
andra officiella dagen på lägret fick jag veta att mommo hade dött. Mamma hade skickat meddelande och ringt åt mej och på meddelandet stod det "ring åt mig.. Viktigt", då visste jag direkt att nått var fel, och innerst inne fattade jag att mommo hade dött förrän jag fick höra om saken. Egentligen fattade jag redan första dagen att nått var på tok för jag hade namnsdag då och mamma grattar mej alltid men denna gång gjord hon int de.
 
När jag fick veta att mommo hade dött utbrast jag i hysteriskt skrikgråt och sjönk ner på golvet, jag kan fortfarande höra eko i huvudet av det och kommer göra det länge.
jag kan int förstå att det här har hänt, hon var ju frisk?!?! Och nästa dag dör hon?! JAG FÖRSTÅR INT.
jag grät, jag grät och jag grät. Första natten var det omöjligt att sova, när jag hade sluta gråta för en stund så tog det inte länge förrän jag grät igen. 
jag tror jag har aldrig nånsin i mitt liv gråtit så hysteriskt som domhär stunderna på alskat, tur he om int alskats grannar hörde mej.
 
jag e försörd, så förstörd inombords men jag e otroligt duktig på att dölja det. Jag vill int vara hemma, jag vill tillbaka till alskat bland konfirmanderna och hjälpisarna, dit vart jag får göra saker jag tycker om, var jag får vara bland människor och känna kärlek, närhet och glädje. jag vill int vara hemma för här har jag inget att göra, här tänker jag på sorliga saker och vill int umgås med andra människor än de som fanns på alskat.
 
efter kyrkan var vi men en del av hjälpisarna till rosso och åt❤❤❤ 
nu kommer jag int på nått mer att skriva.
deep inlägg men ibland måste man få ut det man har på insidan.
 

RSS 2.0