sjuk

ursäkta för en dålig uppdaterning, men har inte haft lust att blogga för att har varit sjuk.
De börja från torsdan, började få lite huvudvärk jag tänte att det far över lätt, men neee-e det blev värre. Vi hade engelska just då. Började fundera om jag sejer till Marina (engelska läraren) att jag kan int vara med längre. Men då tänkte jag igen att nee-e,  jag klarar det! Sedan blev de påriktit dåligt. Lawwe sa att jag skulle gå bort från timmen men jag igentligen int vila de fastän engelska e de ämne jag gillar MINST. Laws sa att jag hadd glensande ögon och var UR varm. Sen var jag tvungen att gå bort. Låg utanför helsosystern i skolan så en såndä säng. Säkert i 2 timmar (?) UNGEFÄR ! Låg där och frös , skakade och gjorde såndär (pakkoliikkeitä) vetinte vad det är på svenska! och det blev bara värre. Kunde inte alls se ljus för att de tog så sjukt i ögorna och i huvudet. Hade hemskt tryck i huvudet hade stelhet i nacken, blek, varm, migren, och mådde SKITdåligt. Tecken på att ha hjärnhinneinflammation.
Sen tillslut blev det så dåligt att jag måsta spy när som hellst. Sprang till wc för att vara berädd om jag skulle spy, men som tur kom det inget. Sen började jag skaka ennu mera och fick äcklig "myr" kännsla i hela kroppen.
Sen hade Lotta (specialläraren) ringt till min mamma för att hämta mej. Jag hade kommit med skotern till skolan men lawwe var så snäll och körde den hem till mej :) tusen tack
När jag kom hem gick jag raka vägen till sängs. Trodde att det var lätt att somna men tvärtom, somnade vaknade somnade vaknade somnade vakna osv. Det känndes som att jag sovde i 5 minuter och vaknade igen. Trycket i huvudet var så PAIN så det går inte att förklara. Hade 38.3 graders feber. Senare började kännas ennu värre! Jag sprang till wc:n för att spy och då kom det. Jag har INGEN aning när jag spydde senast :o och fick inte riktit ut det, det liksom "fastna" helt som om jag stårknade i spyan. Sedan drack jag vatten och satt i vessan över en timme eller lättare sagt jag somnade i wc:n SITTANDE. Mamma kom och väkte mej sedan for jag till hennes och pappas säng för att sova utan dyna för det var bättre för huvudet. Senare på torsdag kväll for jag till egen säng och försökte sova där. Gick någolunda att sova. Vaknade på fredag morgon runt 10 tiden, låg i sängen heeeeeeeeela dan. Sovde hela dan för att inte hade bättre att göra. Sedan på kvällen hade jag mindre tryck i huvdet. Och hade bara stegring 37.0. Om jag inte skulle ha fått detdär findrexid skulle jag säkert vara ennu i dåligt skick. Nu har jag ennu bara stegring och sjukt i huvudet om jag svänger på huvudet för snabbt.
Det är många som tror att jag har hjärnhinneinflammation men nej jag har inte, annars sjulle jag ligga på sjukhus. Mamma ringde till helsocentralen och frågade om jag hade hjärnhinneinflammation men jag skulle ha de om jag inte sku få nacken nerböjt men jag får de. Och jag skulle vilja ut imrogon men det tror jag knappast får göra för mamma -.- har träning imorgon också och vill inte missa mer träningar , har missat redan 2.
Nu snart skall jag i bastun :)

SMAKA :) :) :) :
isbitar i ett glas
appelsinjucie
smultronjoghurt (eller annan joghurt)
sugrör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0