to hear your voice again

Min dag börja ju strålande -.- missa två bussar. Hadd en liten kännsla på att jag sku missa den. Springer smått till busshållsplatsen, när jag hade ungefär 100 meter kvar sprang jag så snabbt jag kunde för såg bussen på långt håll, sprang över vägen och sku in till bussen men näää bussen kör iväg. Har hänt en gång förr och blev fittig som fan då, och samma nudå! great-.-
For över andra sidan vägen och såg när fyrans buss for. Nästa gång när jag vänder mej om ser jag TVÅAN (som jag skulle med) köra förbi mej och jag står på andra sidan vägen. DÅ kom dendär "vitutuksen" har sen tillslut ingen aning vad det var för buss som jag missa först.
Och blev int alls på bättre humör när jag märkt att akkun på telefonen hålld på att ta slut.
Men nåjå när jag stod och såg på "busstavlan" så stod det att en buss sku gå prick 9 och halv 10 (klockan var då lite efter halv 9). Men såg bara snabbt så jag trodde jag såg på fel tid att bussen sku ha gått 9 (som den gjorde). Så ringde åt mamma och sa att hon sku hitta på vad jag ska nudå göra. Hon föreslog att jag sku ringda åt fammo som bodde ca. 250m från busshållsplatsen jag var på. Men gjorde int det för vila int "anstränga" henne med att föra mej till skolan. Så bestämde mej för att gå till skolan dvs. 6.3 km.
När jag var påväg ringd mamma åt mej att det far ju en buss 9 tiden, och så kom jag på att joo det gör ju de, att jag så fel.
Så var nära ruinerna i gamla vasa så bestämd mej för att gå dit och vänta på bussen. Där stod det att det far bara ettan där via. Då börja jag tänka efter att what? fyran kommer ju också här. Tänkt att nåjåå den kommer ju nog säkert men de står int bara. När klockan var liiiite före 9 börja jag tänka att heey väntas nu vad stod det i "busstabellsboken" som jag hade med. jo, "runsor - gamla vasa - korsnäståget - abb - torget" hmm... FAN jag står på fel sida och fel busshållsplats att den kommer ju int DÄR via just. Men som tur hade jag int långt till den rätta busshållsplatsen, bara typ 200m. Sååå huh, fick andas ut när jag var i bussen. Den han jag med och kom till passlig tid till skolan (min dag börja halv 10). Och nudå när jag börjar halv 10 ska jag börja fara med fyran.
Nåjåå vanlig skoldag och efter den for jag till stan. Krama hårt janni och anna som ska fara till egypten imorgon. Och gick till mäxäs pappa. Var där några timmar och for hem. Nu är jag hemma och om en halvtimme kommer mitt favorit program... salatut elämät!
ps. förlåt för MYCKET text!
bilderna idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0