brrrr

Jahapp, igår då for jag till syster efter 8. Var där i några timmar, gjord int nått speciellt. UNGEFÄR halv 10(?) for vi till mäxäs trappa dit utanför, och så börja jag och siic skotta snö dramför dörren :D (igen). Sedan såg jag dendär ena urirriterande gubben i trappan vi var vid, men vetint om han märkt oss men vi sprang och gömde oss. Han kom aldrig ut...
Nästa gång vi gick förbi trappan igen så märkte jag att han stod vid källardörren och tittade på oss. Enda vad man såg var ansiktet. Och de va en aning äckligt. Sprang bort igen därifrån.
Senare eller kommer int ihåg om det var före men iaf så for vi till ett dagis som var nära höghuserna. Vi gick förbi ett annat höghus och ett lager. Tänkte för skojjsskull öppna dörren, och tittidii den var uppe! Gick in dit en stund. Hitta en sparkcykel tog den ut och lekt lite och tog bilder ;) Sedan fortsatt vi till dagiset, var där och tog bilder lite och så gick vi en liten runda så att vi sku int ha såååå kallt. Men det typ hjälpte inget. For tillbaka till trappan och så var gubben ute och gick efter oss lite. Tänkte fa till gårdens gunga men det var så mycket snö där så man int slapp dit.
Gubben börja skotta all snö bort från dörren. Han var där ute vid dörren och gick framochtillbaka typ i 40 minuter.
Vi tänkt dö i kylhet. Frös så mycket. Vi stod ute i två timmar. Sedan då mixu och mäxä kom ner hade gubben farit. Mixu och stiina for till mixu och mäxä lämna en litenliten stund med mej ute. Sedan for jag också hem. Var hemma 12. Cykla ca. 1km och trodd jag sku dö. Frös om händerna som aldrig förr. Och nu är jag seriös NU menar jag att jag trodd jag sku DÖ. Hade på allvar INGEN kännsel i händerna. När jag sku öppna ytterdörren vissta jag int om jag hålld i cyckeln eller int för kände inget, min hand bara darra när jag sku sätta den i nyckelhålet. Då jag kom in for jag direkt till vessan och hadd händerna under varmt vatten, kännsel kom ganska snabbt tillbaka men efter en stund börja det ta sjukt helt som nån sku pressa jättehårt fingrarna.
Huh, laga ostpopcorn åt mej och efter det gick jag och sova.
Idag har jag varit i kyrkan med massa konfirmander, tråkit var det. Sedan gick jag ungefär 40min på stan, inget var typ öppet. Sedan for jag hem med buss. I bussen var det nån som hadd fel i huvudet :) han ropa och svärde. Man blev lite rädd. Och idag ska jag int göra nått annat.

Kommentarer
Postat av: Ida

haha, janå :D ytterst ;)

2011-01-23 @ 19:44:39
URL: http://idasofiaaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0