seg uppdatering, i know

Igår blev man då konfirmerad som sagt, men moka i kyrkan eller inte jag men jaa, liksom när faddrarna och didär sku komma ner och 'siunaa' elä va de heter så vissta int min gudmor att man just då sku gå ner och så hann hon int ner ;<

Men fick typ 190€ plus de vad jag får av mamma ennu :)

gårdagensträning va lite jobbig för det var SÅ varmt och äcklig luft där :s efter träningarna for jag och siic till variska men gissa vad, HELA VARISKA VAR TOMT. Estlandstyperna har fari hem redan, gissa hur ledsna jag och siic blev :o Sedan hadd vi ångest att bestämma oss vart vi sku fa, så vi ringd åt jossu om det är ok att vi kommer till henne, men de passa int men de gör INGET för just då ringer estlandstyperna åt mej och dom frågar om vi kan komma till hotel silveria (dom var vid mtv) och vi ska såklart vi kan och vi körde dit så snabbt som möjligt :)

Vi var vi sk. 'mini' eller 'minari' lilla fejk gräsplan vid mtv, vi spela fotboll med martin och ''kossupenkki'' hahaha hans efternamn nää int rikti men nästan, men vi kommer inte ihåg hans namn så vi kallar han för kossupenkki. Men jaa de va über kul, sedan blev vi utkastade från mini så vi for dit längre bort och satt bara :) Tog lite foton och så hade jättekul. Sedan for vi hem 12 därifrån då siic måsta, och nu har di åkt iväg hemåt, nä usch va vi kommer att sakna dom ;< kanske SISTA gången ever vi ser dom :(

Skickade nog ennu meddelande åt dom men inget svar tillbaka.

Idag har jag bara lekt med min kamera så kommer lite ego foton och annat :)

IGÅR :

jossu efter träningen

rosorna jag fick





martin

kennet(h?!)
martin &kossupenkki (kosubenko, stavning:D:D:D!!?)




huvudvärk 8<



(Y)


di tog min skoter:<






IDAG :


























sax(svenska), sakset(finska) - käärid (estniska)
boll(svenska), pallo(finska) - pall (estniska)
mygga(svenska), hyttynen,sääski(finska) - sääsk (estniska)

hahha de lärd vi oss ;) tere tulemast jälle = välkommen åter (våra estniska vänner:D)
ps. tuli takasi < de sa dom hela tiden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0