fredagen den TRETTONTE

Det var VÄRKLIGEN otursdag igår på kvällen, min dag gick annars bra. Jag och siic for till ilona igår då på hennes fest, vi var där och firade juttas födelsedag. Vi hade kul från början men senare så börja de komma sånt folk som inte riktigt passade in. Plötsligt börja söderi hakka sami. Jag for direkt till kaisa (samis flickvän) och sa till henne att sami blir hackad i vardagsrummet. Kaisa och resten vari i ilonas rum. Natte och kaisa for direkt till vardagsrummet och där blev han hakkad sedan sprang de ut och kom inte tillbaka, men de börja springa efter sami väll. Senare blir det slagsmål i vardagsrummet och hurdann rop blir det då när ilona ser det, jo ropar så hörs säkert till andra sidan byggnaden. Alltså ALLT var SÅ sjukt. Mat börja försvinna från kylskåpet, alkohål, folket rökte innomhus. Jag försöka stoppa en sami som åt av ilonas mat och jag klara av det. Senare när en annan sami sku höra någon låt på youtube så fungerar inte internet, surprise surprise trådlösa internätet har blivit stulen och gissa hur glad ilona blev för det. Hon tänkt påriktit flippa ur. Frank och hans kompisar kom dit och di vila väll hakka nån så han hadd en sån "orsak" att han hadd tappa bort sin telefon men att han hadd en annan telefon i handen, muka att han sku ha haft två telefoner. Sedan när ilona försökte få ut honom från lägenhetet så ropa ilona till honom och sen...
Frank slog ilona i ansiket och buffa henne i väggen och hackade hennes huvud i väggen så hon fick huvudvärk. Hade ingen aning hur de for ut sedan. Sedan i huset var det kvar > ilona jag jassu jutta eeva siic kusu söderi arttu arski hude topi teemu zamius (alltså sami från seinäjoki, hude och topi var också från seinäjoki) Sedan blev det lugnt igen och alla hade kul några timmar. Klockan började bli 11 - halv 12. Plötsligt började söderi hakka folk och betädd sej som en idiot. Hude hadd väll hakka söderi i misstag eller nått, har ingen aning (?) Sedan när topi var ute och pratade i telefon med nån av hans kompisar så ser han hur hude springer förbi honom HÅRT, han frågar vad det är frågan om så ser topi att det springer ett gäng bakom dem och båda springer för deras liv. Sedan lyckades de att springa in till ilona och hude springer in på wc:n och låser dörren för att skydda sej. Söderi och gänget försöker slippa in men de slapp int, så efter en stund hör man hur någon kastar snö blandat med stenar i fönstret och det var värkligen nära att inte fönstret skulle gått sönder. Sen slapp de in på nått sätt och då börja alla ropa åt varann. Och söderi vila att hude sku öppna dörren så att de kunde prata och att hude sku ge förlåtelse åt söderi för att hude hadd hakka honom i misstag. Men han prata inte ens eller öppnade dörren, sedan stod jag ilona söderi artsi eeva bakom wc dörren. Arski och söderi hadd sagt att om han öppnar dörren så sku di inte hakka hude men de kuna jag int lita på. Han öppna inte dörren. Jag som hade haft kanske LIIIIIIIIIIIIIIIIIITE smått alltså überlite smått "säpinää" med arski så stod där och hakkade på tavlor och jag försöka stoppa honom. Hålld typ i hans händer så han inte så söndra nått. Jag såg in i hans ögon med halv gråtande ögon och sa att "jag börjar snart gråta, påriktit om du förstör nått så..." Jag tänkt seja att jag skadar mej själv men jag blev i lås, och sedan började jag gråta smått och jag tror han förstod. Sedan då så började söderi hota hude att öppna dörren imon 10 sekunder eller så kommer han igenom dörren han börja räkna...
Jag försöker få honom att sluta men han bara svarar åt mej att jag sku hålla min käft. Jag tänkt att de e bäst att jag gör det för att annars hakkar han mej också. Sedan när han hade räknat till 10 så börja han slå i dörren första slaget blir ett litet hål i dörren, och mina tårar börjar rinna på samma försöker jag stoppa söderi men han fortsätter påsamma gråter eeva brevid mej för fullt. Jassu och siic hade sprungit ut för länge sedan för att de fick panik. Andra gången han slog blev ett större och jag började bara gråta mer. Arski försökte trösta mej men de gick int rikti. Och snart kom det mera av söderis kompisar in. Söderi slår bara mer och mer i dörren tills det lämar ett stort djupt hål i mitten av dörren. Jag gråter och gråter, söderis kompisar sa till mej och eeva att vi sku int gråta men svårt var det att sluta gråta för att andra kommer till en annans fest och FÖRSTÖR HUSET. Ilona kommer dit och hon märker att dörren är förstörd. Söderi stirrar på dörren och är helt tyst. Ilona står framför honom och ropar till han att va i helvete tror han att han håller på att göra. Ilona börjar fittas med söderi och söderi spottar på ilona i ansiktet tre gånger. Och då sejer ilona ungefär med arg röst (på finska) "va VITTU tror du att du håller på med. Dethär e mitt hus och nu far du ti helvete från mitt hus" och buffar söderi i väggen, men det slutar att söderi hakkar ilona och slänger henne på golvet, jutta försöker hjälpa till men hon blir kastad på ilona. Efteråt fick ilona tungt att andas, hon tänkte få panikångest. Hon ropa ti söderi att hon int vill hamna en andra gång till sjukhuse för panikångest, Söderi försöker lugna ner henne och förklara hur man andas men hon bara ropa till söderi att han sku gå ut. Plötsligt kommer polisen dit och alla blir chokade. Polisen reder ut problemet och hude kommer ut från wc:n han såg lidande ut och han tänkte börja gråta i vilken sekund som hellst. Polisen förde söderi till polisstationen. Och före allt hände så hade söderi haft nått med mej, eller nog med alla men han var som en helt annan person. Senare när polisen hade gått och siic & jassu kom tillbaka så tog arski med mej i ett rum och siic och söderi följde med, efter en liten stund så dumpar siic söderi och dom båda hänger fast på mej. Plötsligt öppnas dörren och jassu ilona siic står vid dörren och när jag försökte gå så släppte int arski mej. Och di "ahdisteli" mej. Seksuaalista ahdistelua!! När vi försöker få ut arski och söderi så sejer jag till arski att gå raka vägen ut. Och då sejer han till mej att INGEN sejer till han att gå raka vägen ut och jag börjar skratta :o :D Sen foo di och jag siic jassu jutta ilona hude topi och zamius är i vardagsrummet och pratar. Zamius laga metri pizza i ugnen som var JÄTTE starkt. Sen börja alla gå och sova. Jag jassu och siic sovd i samma säng. När vi ligger där så plötsligt börjar fönstret gnistra och tillslut gick det upp jag blev livsrädd. Vi alla börja skrika och blev chokad. Jag for bara närmare jassu för att jag blev så rädd. Sedan kommer ilona in och stänger fönstret. Och när vi har somnat så kommer topi in och ropar som aldrig förr. Ropar siic i öra flera gånger. Topi ropa jätte ofta "sä löit mua" eller nått liknande. Han kom jätte många gånger in och störde vår sömn. Sen satt han på tokio hotel och började sjunga med på tyska som han inte kunde :D jag lyssnade halft på vad jassu och siic ropade till han. Vi hade somnat och plötsligt springer
jutta och nå andra in och jutta har en kondom i handen men jag reagera int alls för att jag var så trött. Jaa-a Zamius och jutta har i alla fall haft kul på natten :D och senare kommer jutta ochsover på ilonas lilla lilla soffa :D Och sen senare tränger eeva sej brevid mej och då blir det jätte trångt. Hade int annars heller bra att sova för att hade så litet ställe att sova på och hade bara en liten kort filt. Tillslut blev det tyst och ingen kom in mer. Sen vakna jag när jassus telefon ringde. Jag och siic for från ilona inom en timme. Orkade inte börja skriv allt så de kan hända att det här är inveklat men har nu redan skrivit så mycket. Och söderi måsta ersätta dörren :D hhaha, rätt åt han. Fråga om det läma nått oklart. Men har aldrig varit med om en sånhär GALEN situation som gårdagen/idag. Dethär kommer att vara en oförglömlig dag. 13.11.2009 fredagen den 13. sjukt, galet sjukt. Sen var det senare slagsmål utanför mäkken i stan. Det var nå svenskar som hade slagsmål och jag började genast tänka på viktor för han var hos ilona på kvällen men lämnat stället ganska fort.
Och idag vet inte mawwe vad hon ska göra, sku ha borda varit med mäxä men de blev int rikti till nått. Hittar nog alltid på nått. bye guys ! TAKE CARE ,


Kommentarer
Postat av: anna

herregud marre!? ;oo

2009-11-15 @ 13:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0